וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: אסד אינו עומד בתנאי הפסקת האש

אחרי שבוע של עוד מאות הרוגים ולקראת הגעת משקיפים נוספים, קובע באן קי-מון כי "סוריה לא יישמה במלואן את התחייבויותיה" להסיג כוחות. אתמול נורו מפגינים לעיני המשקיפים

שבוע לאחר כניסתה לתוקף של "הפסקת האש" הרעועה בין השלטון למורדים בסוריה, ולאחר שעוד עשרות בני אדם נהרגו במדינה מדי יום בשבוע האחרון, הכריז הלילה (חמישי) מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, כי סוריה אינה עומדת בתנאי הפסקת האש, בכך שלא הסיגה במלואם את כוחותיה הכבדים מהערים, ו"לא הפגינה מחויבות מספקת להשגת שלום".

בדו"ח ראשון שמוגש למועצת הביטחון בנושא המצב בסוריה מאז החלטתה בשבת האחרונה לשגר אליה משקיפים, הציע באן להרחיב עוד את מספר המשקיפים המיועד מ-250 ל-300 (עד כה הגיע רק "חיל חלוץ" של שישה, ועד סוף השבוע אמורים להגיע 30 בסך הכל). ביום שלישי הקרוב ידונו חברות המועצה בהמשך משימת המשקיפים. אתמול, במהלך ביקור בסין, אמר בהקשר זה שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, כי 250 משקיפים הוא "מספר סביר", וקרא לבחור אותם ממדינות לא מערביות ולא ערביות, כמו רוסיה, סין, ברזיל, הודו או דרום אפריקה.

"ממשלת סוריה עדיין לא יישמה במלואן את מחויבויותיה הראשוניות בכל הקשור לפעולות והצבה של כוחות, או של השבתם לבסיסיהם", כתב באן באיגרת לחברות המועצה. "התקריות האלימות הסלימו בימים האחרונים, ונמשכים הדיווחים על הפגזת אזורים מיושבים ומעשי התעללות של כוחות הביטחון. מנגד, גם הממשלה מדווחות על פעולות אלימות של קבוצות חמושות".

הזירה הסורית - עוד התפתחויות מהשבוע האחרון:
המשקיפים "אופטימיים", אך ההרג נמשך
נסראללה: אסד רוצה רפורמה
דיווח: בכיר לשעבר בחמאס נחטף בדמשק

שר החוץ של סוריה, וואליד מועלם, בפגישה בבייג'ינג עם שר החוץ של סין, יאנג ג'יה-צ'י, 18 באפריל 2012. רויטרס
"250 משקיפים זה סביר". שר החוץ מועלם, אתמול בבייג'ינג עם עמיתו הסיני/רויטרס

במהלך שבוע הפסקת האש אמנם חלה ירידה מסוימת במפלס האלימות ובמספר הקורבנות, ובחלקים מהמדינה היא אכן נשמרת לגמרי. אך ב"מוקדים הקשים" של התנגדות לשלטון - כמו הערים חומס, חמה, אידליב ודרעא וכמה מפרברי דמשק - נמשכים הקרבות וההפגזות היומיומיים, ובסך הכל נמנו כמה מאות הרוגים בשבוע האחרון. אתמול, על פי דיווח ארגון האופוזיציה "ועדות התיאום המקומיות", נהרגו ברחבי המדינה לפחות 46 בני אדם מאש כחות הביטחון - בהם 27 בחומס, ארבעה באידליב, ארבעה בדרעא, שלושה בחמה, שלושה בדיר א-זור, שניים בחלב, שניים בדמשק ועוד אחד בפרבריה.

האירוע הבולט ביותר אתמול נרשם בערבין, עיירה בפרברי דמשק - שם, לפי הדיווחים, בעוד משקיפי האו"ם מגיעים לביקור, פתח הצבא באש על מפגינים שביקשו לקבל את פניהם מחוץ למסגד הגדול בעיירה. לפי הדיווחים, היו כמה פצועים באירוע. בסרטונים שהועלו לרשת נראים המפגינים נסים לכל עבר, בעוד המשקיפים עוזבים את המקום, וממשיכים לסיור בפרבר הסמוך, זמאלקה.

תיעוד התקרית בערבין בסרטון חובבים

הרס בעקבות הפגזות צבא סוריה בעיר חומס, אפריל 2012. רויטרס
חומס המפוגזת, השבוע/רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד ואשתו אסמה אסד במרכז חלוקת מזון בבירה דמשק, 18 באפריל 2012. רויטרס
בשאר ואסמה אסד מצאו אתמול זמן לבקר במרכז חלוקת מזון לעניים בדמשק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully