וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה התראיין לאסאנג': "אסד רוצה רפורמה"

המרואיין הראשון בתכנית האירוח של מייסד ויקיליקס, היוצאת היום לדרכה, מתברר כלא אחר מאשר מזכ"ל חיזבאללה - שקבע בשיחת וידאו: "ישראל וארה"ב רוצות מלחמת אזרחים בסוריה"

במשך שבועות ניסו בעולם לנחש מי יהיה המרואיין הראשון בתכנית האירוח החדשה של ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס. רבים הניחו כי יהיה מדובר בפרובוקציה אופיינית לאוסטרלי שהצליח בשנתיים האחרונות לעצבן כמה מעצמות - והיום (שלישי), שעות ספורות לפני שידורה של התכנית, מתברר כי אכן כך: רשת הטלוויזיה הרוסית באנגלית, "רוסיה היום" (RT), בה תשודר התוכנית, ניאותה לשחרר תשדיר פרומו - בו מתגלה כי המרואיין הבהחלט-פרובוקטיבי הוא לא אחר מאשר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

היות שאסאנג' נתון במעצר בית בלונדון, שם הוא עדיין נאבק נגד הסגרתו לשבדיה, והיות שנסראללה יתקשה ככל הנראה לצאת ממקום מחבואו בביירות שבלבנון - השיחה בין השניים התנהלה בווידאו. על פי הודעת הרשת, זהו ראיון ראשון שמעניק נסראללה לכלי תקשורת כלשהו, זה שש שנים. בדברי ההסבר באתר הרשת הוצג נסראללה כ"לוחם חופש עבור מיליונים, אך טרוריסט עבור ישראל, ארצות הברית, קנדה והולנד".

כשג'וליאן פגש את חסן - צפו בתשדיר הפרומו ששוחרר היום:

באתר הרשת הוצגו כבר עיקרי הנושאים שעלו בראיון, שהתמקד בראש ובראשונה בשאלה המרכזית על סדר היום העולמי כיום: המצב בסוריה. נסראללה טען כי ארגונו תבע מפלגי האופוזיציה הסורים לפתוח בדיאלוג עם שלטונו של הנשיא בשאר אסד, אך הם סירבו. זו הסיבה, לטענתו, שבניגוד לתמיכתו בהפיכות "האביב הערבי" במצרים, בטוניסיה ובתימן - חיזבאללה אינו מעודד את ההתקוממות בסוריה. "למן ההתחלה, המשטר בדמשק הביע עניין ברפורמה ובדיאלוג, אבל האופוזיציה לא רוצה לשמוע", אמר נסראללה. "זו הבעיה".

"בהעדר דיאלוג", הוסיף מזכ"ל חיזבאללה, "האלטרנטיבה היחידה היא מלחמת אזרחים. זה בדיוק מה שאמריקה וישראל רוצות. מדינות ערב מוכנות לדיאלוג עם ישראל זה עשרות שנים, אבל לא מוכנות להמתין חודשיים לפתרון פוליטי בסוריה".

"ישראל מדינה בלתי חוקית"

באופן טבעי, נסראללה הוסיף והרחיב בראיון את הביקורת שלו על ישראל, שלדבריו "הייתה ותהיה מדינה בלתי חוקית, שהוקמה על בסיס כיבוש אדמתם של אחרים". הפתרון היחיד, בעיניו, לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא "הקמת מדינה דמוקרטית על האדמות הפלסטיניות, שבה מוסלמים, יהודים ונוצרים חיים יחד בשלום" - אבל הפתרון הזה אינו יוצא לפועל, משום ש"ארה"ב לא מאפשרת לאנשים להקשיב לחיזבאללה".

אמנם, לדבריו, "חיזבאללה אינו רוצה להרוג איש" - אבל אין לו ברירה אלא לנקוט בדרך ההתנגדות. "העדיפות העליונה שלנו היא שחרור אדמתנו והגנה על לבנון מהאיום הישראלי", סיכם. "המודיעין ואמצעי המעקב הטכנולוגיים של ישראל לעולם לא יצליחו לסדוק את חזית ההתנגדות הלבנונית".

לתכנית "העולם מחר" - מעין משחק מלים על שמו של הערוץ Russia Today - מתוכננים 12 פרקים בני 26 דקות, בהם יתארחו "מעצבי דעה, חלקם גולים, אנשי רוח או אנשים שיש להם מה לומר". אסאנג' שוהה במעצר בית באנגליה בתנאים מקלים, ולא ברור היכן הוא מקליט את התכנית. הוא ממתין בימים אלו להכרעת בית המשפט העליון בבריטניה על הערעור שהגיש נגד ההחלטה להסגירו לשבדיה, שם מעוניינות הרשויות לחקור אותו בחשד לתקיפה מינית של שתי נשים.

עוד על ויקיליקס וג'וליאן אסאנג':
עוד ערכאה קבעה: ג'וליאן אסאנג' יוסגר לשבדיה
ויקיליקס מפסיק להדליף: "החרם גמר לנו את הכסף"
ויקיליקס: "קומנדו ישראלי השמיד מתקני גרעין באירן"
ויקיליקס: "לישראל יש קודים לפריצת מערכות צבא אירניות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully