וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה האורח הראשון בתכנית הטלוויזיה של אסאנג'?

רויטרס

15.4.2012 / 22:31

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס עובר מסך: ג'וליאן אסאנג' קיבל "טוק-שואו" בערוץ לוויין רוסי שממומן על ידי הקרמלין. המנהלים מכינים הפתעה, ומבטיחים: "עוד ירצו לסגור אותנו"

החל מיום שלישי, ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ינחה - לראשונה בחייו - תכנית אירוח. מפיקי התכנית, מנהלי ערוץ הלוויין הרוסי RT, מבטיחים דרמה של ממש.

זהותו של האורח הראשון נשמרת בסוד. בעמוד הטוויטר הרשמי של ויקליקס נערכת זה כמה ימים תחרות ניחושים, ועד כה, נמסר כי האורחים הם "מעצבי דעה, חלקם גולים, אנשי רוח או אנשים שיש להם מה לומר". לתכנית מתוכננים 12 פרקים בני 26 דקות. התכנית נקראת "העולם מחר", מעין משחק מלים על שמו של הערוץ Russia Today. אסאנג' שוהה במעצר בית באנגליה בתנאים מקלים, ולא ברור מנין הוא מקליט את התכנית. הוא נלחם כבר חודשים רבים בהסגרתו לשבדיה, שם הוא צפוי להיחקר בחשד לתקיפה מינית של שתי נשים.

צפו בקדימון לקראת התכנית

עורכת הערוץ, מרגריטה סימוניאן, אמרה כי "אנחנו לא רוצים להרוס את ה'באז' סביב התכנית, ולכן לא נגלה מי יהיה האורח הראשון". עם זאת, היא הבטיחה כי "אין ספק שהתכנית הראשונה תגרור קריאות לסגירת הערוץ, מצד אנשים מסוימים שאין להם כבוד לחופש הביטוי".

המימון מגיע ממשרדו של פוטין?

בהודעה שנלוותה להשקת התכנית, אמר אסאנג' כי ברצונו לארח "דמויות שלרוב לא ניתנת להן זכות דיבור בטלוויזיה. הדברים שהאנשים האלה יאמרו לי לא יכולים להיאמר ברשתות הרגילות".

כמה פרשנים העבירו ביקורת קשה על האכסניה שמצא אסאנג', בשל הקשרים ההדוקים שמקיים ערוץ RT עם הקרמלין, שמעניק מימון למפיקיו. הערוץ משודר במקביל ברוסית ובאנגלית, וחלקים ממנו משודרים גם בערבית ובספרדית. הוא גם מחזיק אתר אינטרנט, שמעביר בחינם חלק מתכניו. לפי נתונים רשמיים, לערוץ יש 430 מיליון מנויים.

ביום שלישי יצוינו 500 ימים מאז שחברת PayPal וחברות האשראי הגדולות הפסיקו להעביר תשלומים לוויקיליקס אחרי שהאתר הדליף מברקים דיפלומטים בסוף 2010. מאז, הארגון כמעט התמוטט לגמרי מבחינה כלכלית, ומתקשה מאוד להמשיך את פעילותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully