וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לישראל יש קודים לפריצת מערכות צבא אירניות"

29.2.2012 / 0:08

במסמך נוסף שהודלף לאתר ויקיליקס, נטען כי ישראל קיבלה מרוסיה קודים למערכת הגנה אווירית שזו מכרה לאירן - בתמורה לקודים שסיפקה ישראל לפריצת כלי טיס שמכרה לגיאורגיה

בין המסמכים שהודלפו לאתר ויקיליקס, המפרסם בימים האחרונים למעלה מחמישה מיליון תכתובות מייל בנושאי מודיעין של חברת סטראטפור, באחד מהם מתפרסם מידע של מקור הטוען כי ישראל העבירה לידי הרוסים קודים של מטוסים לא מאוישים, שנמכרו על ידי אחת התעשיות הביטחוניות בישראל לצבא הגיאורגי - בתמורה לקודים של מערכת הגנה אווירית מסוג Tor-M1 שמכרו הרוסים לצבא האירני. בתוך כך, דווח הלילה (רביעי) ב"קול ישראל" כי שר החוץ של גאורגיה בא לביקור חשאי בישראל.

על פי פרסומים זרים, חתמו האירנים בשנת 2005 על עסקת נשק עם הרוסים לרכישת מערכת הגנה אווירית לטווח בינוני, שיודעת לזהות עשרות מטרות בו זמנית ברדיוס של 25 קילומטרים, ולהשמיד אותן באמצעות שמונה מיירטים. בשנת 2007 אף הציגו האירנים ניסויים במערכות החדשות. מומחי נשק מעריכים כי העברת קודים לפריצת המערכת יכולה להסב נזק משמעותי למערך ההגנה האירני שכבר נפגע כתוצאה מביטול הסכם עם רוסיה על מכירת מערכת הגנה מתקדמת יותר מסוג S-300 בלחץ אמריקאי-ישראלי.

בגיאורגיה מחפשים תחליף למל"טים שרכשו מישראל

יש לציין שקבצי המודיעין שפרסמו אנשי ויקיליקס נדלו מחברה אזרחית, המתמחה באיסוף מודיעין ומספקת אותו לתעשיות וחברות גדולות, בין היתר למחלקה להגנה על המולדת בארצות הברית. המידע מסתמך על מכתב מתאריך 26.2.2009, לפני שלוש שנים בדיוק, והמקור הוא קצין לשעבר בצבא המקסיקני המתואר כמקור אמין. לטענתו הגיאורגים עלו על המהלך הישראלי-רוסי ולכן הם מחפשים אחר תחליף למל"טים (מטוס ללא טייס, א"ב) שרכשו מישראל.

על פי הפרסום, מדובר במזל"ט (מטוס זעיר ללא טייס, א"ב) טקטי מסוג "סקיילרק" המשרת את הלוחמים בשטח עד רמת מפקד הגדוד ו"הרמס", המוגדר כמל"ט טקטי לטווחים גדולים יותר, ברמת מפקדי החטיבות והאוגדות, שמכרה חברת "אלביט" הישראלית לגיאורגיה. עוד נטען במסמך כי הגיאורגים החלו לייצר מל"טים בעצמם והחליטו להחזיר את המל"טים של חברת "'אלביט" על רקע סכסוך כספי בין גיאורגיה לחברה.

על פי גורמי ביטחון בישראל, בחודש אפריל בשנה שעברה הודיעה חברת "אלביט מערכות" על תביעה בסך כ-100 מיליון דולר שהגישה נגד ממשלת גיאורגיה בגין הפרת חוזים שנחתמו בשנת 2007. לאחר משא ומתן ממושך בין הצדדים הוחלט על פשרה לפני כחודשיים וחצי, לפיה גיאורגיה תשלם לחברה 35 מיליון דולר ותחזיר חלק מהציוד שנמכר לצבא הגיאורגי. גורם ביטחוני דחה את הפרסום וטען כי מקורו במסע הכפשה שניהלו הגיאורגים נגד החברה וההסדר הכספי הוא ההוכחה לכך.

עוד בנושא
ויקיליקס מדווחים: המוסד הזמין את רצח מבחוח
ויקיליקס: "קומנדו ישראלי השמיד מתקני גרעין באירן"

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully