וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: פיצוץ עז בבסיס צבאי ליד ארמונו של אסד

ניר יהב

21.4.2012 / 16:15

עשן סמיך מיתמר משדה התעופה הצבאי ברובע אל-מזה, ודווח על ירי עז. קודם, טען אתר סורי כי הנשיא אסד הורה - שוב - לשחרר מהכלא את כל מי שנעצר מאז החלה מלחמת האזרחים

בשדה התעופה הצבאי אל-מזה בפאתי דמשק נשמע היום (שבת) פיצוץ עז, ועשן כבד מיתמר מהמקום - כך מדווחים כלי תקשורת ערביים. לפי רשת אל-ג'זירה ועדויות שאספו כתבי סוכנות הידיעות הצרפתית, במקום נשמעים קולות ירי רמים.

מדובר בשכונת היוקרה של דמשק, בה פרצו בסוף החודש שעבר עימותים עזים מול ארמונו של הנשיא אסד. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו כי הפיצוץ נגרם "במהלך אימון שהתקיים במקום". באל-ג'זירה דווח כי כוחות הביטחון הסורים חסמו לאחר הפיצוץ את הכבישים המובילים לשדה התעופה, וכי חיילים מונעים את הכניסה אליו ואת היציאה ממנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, האופוזיציה דיווחה כי נכון לשעות הצהריים, נהרגו שמונה בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה. בין היתר, דיווחו פעילי אופוזיציה כי צבא סוריה הפגיז מהאוויר ומטנקים את הכפרים עשירה ושעיטאת שבמחוז אבוכמאל. בנוסף דווח כי הצבא פשט עם טנקים על העיירה חיט שבמחוז דרעא ועושה שם מעצרים רבים. כוחות הביטחון פועלים גם בכפר מסייפרה שבדרעא, ודווח על נפגעים. כלי התקשורת הממלכתיים דיווחו על "טרוריסטים" שחטפו ארבעה מאנשי הכוח לשמירה על הסדר, ופגעו ברכוש ציבורי ופרטי במחוז אדליב.

משקיפי האו"ם בחומס, 30 אסירים שוחררו

בעוד האלימות נמשכת, נמשכים מאמצי האו"ם לאכוף את הפסקת האש. המשקיפים שנשלחו מטעם האו"ם לפקח על הפסקת האש בסוריה הגיעו היום לעיר חומס. באו"ם אמרו כי צוות המשקיפים נפגש מוקדם יותר עם מושל העיר חומס, שהייתה לאחד המוקדים הבולטים ביותר של האלימות בסוריה.

המשטר הסורי משתדל להפגין, כלפי חוץ, ממד של רצון טוב. העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון ציטט הבוקר אתר סורי שדיווח כי נשיא סוריה, בשאר אסד, צפוי להעניק חנינה ביומיים הקרובים לכל האזרחים הסורים שנעצרו במהלך ההתקוממות במדינה. על פי הדיווח, בימים אלו ננקטים הצעדים הנדרשים לקראת הוצאת הצו הנשיאותי בנושא. אם אכן יוצא צו שכזה, יהיה זה הצו השלישי שמפרסם אסד ובו הוא מורה על שחרור כל האסירים הסורים שנעצרו במהלך ההתקוממות. למרות הצווים הדומים שהוציא אסד בעבר, בפועל לא בוצע דבר בשטח.

עם זאת, כבר הבוקר שחררו הרשויות 30 אסירים שנעצרו במהלך ההתקוממות. "ידיהם של האסירים ששוחררו אינם מגואלות בדם", דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה. עוד דווח כי 248 בני אדם מחומס, שהסגירו את עצמם לרשויות השלטון ומסרו את נשקיהם, שוחררו מידית כיוון ש"הם לא היו מעורבים בשפיכות הדמים", כלשון הדיווח.

לקריאה נוספת
ישראל שוקלת לקלוט פליטים סורים שנמלטו לירדן
אתמול: "10 אנשי צבא סוריה נהרגו ממטען סמוך לגבול ישראל"
לפני יומיים: סוריה חתמה על הסכם לפריסת משקיפי האו"ם במדינה
מזכ"ל האו"ם: אסד אינו עומד בתנאי הפסקת האש

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully