וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שוקלת לקלוט פליטים סורים שנמלטו לירדן

רמי שני

21.4.2012 / 0:03

יוזמה ישראלית לקליטת פליטים מסוריה, רובם ילדים, שנמלטו לירדן עקב העימותים במדינתם, נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים. "בכל פינה בעולם שבה בן אנוש זקוק לסיוע - שם נהיה"

עם המשך העימותים האלימים בסוריה, גם ישראל החליטה להושיט יד לעזרה: לוואלה! חדשות נודע כי מדינת ישראל שוקלת לקלוט זמנית פליטים אזרחי סוריה, שנמלטו מאזורי הלחימה לירדן השכנה – בצעד יוצא דופן להגנה על חייהם של אזרחי מדינה עוינת. כפי הנראה, מדובר בפליטים פצועים בלבד, בעיקר ילדים, הזקוקים לטיפול רפואי דחוף בשל סכנה הנשקפת לחייהם.

גורמים המעורבים ביוזמה סיפרו כי כעת הם מתמודדים עם מספר קשיים משמעותיים, בהם היעדר תיעוד אישי ומסמכים מזהים של מרבית הפליטים, וכן הסדרת הקליטה שלהם עם הגעתם לארץ, מימון הטיפול בהם ושאלת גורלם העתידי – נוכח העובדה שיחזיקו תעודות או מסמכים המעידים כי קיבלו טיפול בישראל, העלולים להעיב על ניסיונם להתקבל כתושבי קבע באחת ממדינות ערב.

פליטים שברחו מהעיירה קוסייר שבמחוז חומס, סוריה, בכפר קאע שבלבנון, ליד הגבול. AP Photo/Hussein Malla, AP
"אנחנו בוחנים בשלב זה קליטה ראשונית של כמה פליטים פצועים"/AP, AP Photo/Hussein Malla

במקביל לעשייה בארץ, גורם ערבי האחראי על הטיפול בפליטים מול הרשויות בירדן פועל על מנת לקדם את עניינם במועצת זכויות האדם של האו"ם. ככל הידוע, כוונתו היא לנסות וליצור מעמד מיוחד עבורם. במסגרת מאמציו עבור הפליטים, מקיים הגורם קשר קבוע עם נציגים מישראל, הבוחנים את אפשרות קליטתם בארץ.

היוזמה נבחנת בשלב זה באגף המשימות של התנועה הקיבוצית, בתיאום עם גורמים מדיניים וביטחוניים שונים, האמורים להסדיר את כניסתם של הפליטים לישראל דרך מעברי הגבול עם ירדן. יושב ראש אגף המשימות, יואל מהרשק, הביע אתמול סיפוק מהתקדמות התהליך, וסיפר כי כבר התקבלו חלק מהאישורים הנדרשים עבור כניסת הפליטים. "אנחנו בוחנים בשלב זה קליטה ראשונית של כמה פליטים פצועים, כדי לראות כיצד הם משתלבים ובמה הדבר כרוך" הסביר.

אגף המשימות היה מעורב לאחרונה בהעברת כמויות גדולות של מזון, תרופות וציוד נוסף למחנות הפליטים הסוריים בירדן. האספקה גויסה בסיוע תורמים בישראל לצד תורמים ברשות הפלסטינית בגדה המערבית. הצעד הבא, כאמור, הוא שיכון כמות מוגבלת של פליטים בשטח ישראל. לדברי מהרשק, אם אכן תתאפשר קליטת פליטים מסוריה, הם ישהו במרכז מיוחד שיוכשר לכך בצפון הארץ. "בכל מקום או פינה בעולם שבה בן אנוש זקוק לסיוע, שם נהיה" אמר.

לקריאה נוספת:
פליטים סורים שנמלטו לטורקיה: "ההרג בסוריה אפילו לא החל"
יוזמה ישראלית: סיוע לפליטים מסוריה שנמלטו לירדן
ארקדי דוכין יוזם: מופע למען העם הסורי

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully