וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה ישראלית: סיוע לפליטים מסוריה שנמלטו לירדן

רמי שני

16.3.2012 / 1:29

חברי התנועה הקיבוצית לא יכולים לשתוק למראות ההרג חסר התקדים של מתנגדי המשטר בסוריה, ואלה יזמו סיוע לפליטים סורים שהצליחו להימלט מן הזוועות לירדן. "אסור לעמוד מנגד"

טבח האזרחים בסוריה לא משאיר את כולם אדישים: חברי התנועה הקיבוצית פועלים בימים האחרונים לסייע לפליטים מסוריה שנמלטו לירדן. היוזמה, שנעשית בידיעת ממשלת ישראל, נועדה לספק לפליטים ציוד, מזון וסיוע אנושי, ויוצאת אל הפועל בעזרת אנשי קשר הנוסעים לאזור הגבול שבין ירדן לסוריה המשמשים כשליחים. לסיוע שותפים גם עיריית אום אל-פאחם והשייח סולמי מסכנין.

יואל מהרשק, מזכיר אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, סיפר לוואלה! חדשות כי אנשי הקשר פועלים לארגן באזור הגבול הקמה של מחנות פליטים. "אנחנו מגייסים ציוד, שמיכות, מזון וכן תרומות כספיות, לטובת רכישת הציוד באמצעות איש עסקים ירדני מוכר במדינה" סיפר. מהרשק הוסיף כי למרות המחווה הסורים מסרבים להכניס לתוך המדינה ציוד המגיע לטובת הפליטים, וציין כי הירדנים הביעו חשש מן הסיוע.

לדבריו של מהרשק, מי שכבר החלו בפעילות להירתם לעזרה בהעברת סיוע, הם פלסטינים מיהודה ושומרון, בעלי קשרים שונים בירדן, שם יש כבר עתה כ-50 אלף פליטים סורים.
"את הסבא ואת הסבתא שלי שחטו הגרמנים והאוקראינים. שחטו יהודים בכל העולם. אנחנו לא יכולים לשבת בשקט כששוחטים בני אדם בגבול לידנו, גם במחיר שזה יפגע בשקט ברמת הגולן", הסביר מהרשק את היוזמה הברוכה. "אסור לנו לעמוד מנגד. אנחנו לא תנועה של מחאות והפגנות אלא תנועה של עשייה", הוסיף.

מספר טלפון לסיוע בהעברת תרומה כספית: 1900575252

לקריאה נוספת:
דיווח בסוריה: "40 בני אדם נטבחו במסגד באידליב"
זוועה בחומס: "עשרות נשים וילדים עונו ונשרפו"
ארקדי דוכין יוזם: מופע למען העם הסורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully