וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמשק: הרוג ממכונית תופת, 3 קציני מודיעין נרצחו

ניר יהב

24.4.2012 / 13:33

המורדים הנחיתו הבוקר שתי מכות כואבות בלב בירת סוריה - אחת מהן בכיכר ליד שגרירות אירן. אתמול נרשם היום העקוב מדם מאז תחילת הפסקת האש, עם 80 הרוגים, מהם 50 בחמה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

מישהו עוד זוכר שיש "הפסקת אש" בסוריה? אחרי שאתמול (שני) נרשם היום העקוב מדם ביותר מאז תחילת ההסדר הכושל שהוביל שליח האו"ם קופי אנאן, חוזרים היום גם פיגועי התופת נגד השלטון, שכבר היו כמה מהם בחודשים האחרונים בדמשק ובחלב, עם התפוצצותו, הבוקר, של טנדר צבאי ממולכד בכיכר בשכונת מרג'ה המרכזית בבירה, סמוך לשגרירות אירן.

בד בבד, על פי דיווח ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון, שאין לו לפי שעה אימות ממקור רשמי, אירע בשעות הבוקר המוקדמות פיגוע נוסף, בשכונת ברזה בבירה - בו נהרגו שלושה קציני מודיעין סורים.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
אתמול: הצבא הפגיז הפגנה בחמה, עשרות נהרגו
חתול ועכבר בסוריה: הפקחים עוזבים, הפגזים שבים
בשבת: פיצוץ עז בבסיס צבאי ליד ארמונו של אסד

מכונית תופת התפוצצה בלב דמשק. רויטרס
הטנדר שהתפוצץ, הבוקר בדמשק/רויטרס

בתקשורת הסורית הממלכתית התייחסו בינתיים רק לפיגוע מכונית התופת, אותו ייחסו, כהרגלם, ל"קבוצות טרור חמושות". לפי הדיווח, בפיצוץ נהרג נהג הטנדר, נפצעו שני נוסעי רכב סמוך ו"נגרם נזק לבניינים סמוכים". הנהג, עם זאת, ככל הנראה לא היה מעורב בפיגוע, ולא היה מודע לאופי המטען שהוביל - שכנראה הושתל בתא המטען ללא ידיעתו.

לא ברור אם השגרירות האירנית הייתה יעד הפיגוע, אולם ידוע כי אחת הטענות העיקריות של האופוזיציה הסורית כלפי השלטון, נוגעות לדיווחים על פעילותם של כוחות אירניים במדינה, כדי לסייע לנשיא בשאר אסד בדיכוי ההתקוממות.

דומא: המשקיפים הגיעו, השתרר שקט

האירועים הללו מתרחשים בעוד השליח אנאן נערך למסור בהמשך היום תדרוך נוסף למועצת הביטחון על המצב במדינה, ועל התקדמות משימת המשקיפים - כשבינתיים עדיין פועלים בשטח רק שמונה מתוך צוות של 300 משקיפים שאמור להיות מוצב במדינה בסופו של דבר, לפי החלטת מועצת הביטחון. המשקיפים ביקרו הבוקר בדומא, פרבר גדול של הבירה דמשק המהווה את אחד המוקדים המרכזיים של ההתקוממות. לפי הנוהל שהתפתח בימים האחרונים, בזמן הביקור היה שקט באזור - אף שרק אתמול, כפי שניתן לראות בסרטונים שהועלו לרשת, הופגזו בתי העיירה בכבדות וחילופי אש נמשכו ברחובותיה.

סרטון חובבים - חילופי אש ברחובות דומא, אתמול:

אתמול נהרגו ברחבי סוריה לפחות 80 בני אדם. לפי דיווח ארגון "ועדות התיאום המקומיות", 50 מההרוגים נמנו בעיר חמה, שם הפגיז הצבא הפגנה. "אנו מקווים שהגעת המשקיפים הקרובה תרסן את האלימות ותעודד רגיעה", אמר אמש בי-לין פקסו, תת מזכ"ל האו"ם לעניינים מדיניים. "המטרה, בכל מקרה, אינה להקפיא את המצב - אלא ליצור את התנאים לתהליך פוליטי רציני ואמין".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

משקיפי או"ם מסיירים בעיר חומס, סוריה, 22 באפריל 2012. רויטרס
משקיפי האו"ם מבקרים בעיר חומס, לפני יומיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully