וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא הפגיז הפגנה בחמה, 20 אזרחים נהרגו

ניר יהב

23.4.2012 / 16:33

25 אזרחים נהרגו היום מאש כוחות הביטחון במדינה. במקביל טען השלטון כי המורדים חיסלו מספר קציני צבא, בהם אלוף משנה. ובאירופה: האיחוד אסר על שיווק מוצרי מותרות לסוריה

25 בני אדם נהרגו היום (שני) ברחבי סוריה מאש כוחות הביטחון, מרביתם בעיר חמה. על פי דיווחי האופוזיציה, הצבא הפגיז הפגנה שנערכה בשכונת אל-ארבעין בחמה, יום לאחר שמשקיפי האו"ם ביקרו בעיר, ו-20 אזרחים נהרגו.

במקביל, דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה, הכפופים למשטר הנשיא בשאר אסד, כי כוחות האופוזיציה חיסלו מספר אנשי צבא, בהם קצין רם דרג. לטענת התקשורת, "טרוריסטים" חיסלו בעיר חמה קצין בדרגת "עקיד" - דרגה המקבילה לאלוף משנה - ועוד נגד בדרגת "מוסאעד", המקבילה לרס"ר. "הטרוריסטים ירו לעבר השניים בעת שהיו ברכב", אמר עד ראייה לסוכנות הידיעות הרשמית בסוריה.

עוד דווח כי אותם "טרוריסטים" אף חיסלו רופא במחוז דרעא ואתמול חיסלו קצין זוטר בפרברי דרעא. התקשורת הסורית דיווחה בהרחבה - כפי שהיא עושה מדי יום - על ההלוויות של אותם אזרחים וחיילים שנהרגו "בידי חוליות טרוריסטים חמושות".

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר נבל שבצפון סוריה, 22 באפריל 2012. רויטרס
הפגנה נגד אסד בכפר נבל שבצפון המדינה/רויטרס

דובר צוות משקיפי האו"ם, הנמצאים בסוריה במטרה לפקח על הפסקת האש במדינה, מסר כי שמונת המשקיפים מבקרים היום באזורים הסמוכים לבירה דמשק, בין היתר בעיירה זבדאני - הנמצאת כיום בידי השלטון, לאחר שנכבשה על ידו מחדש לפני כחודשיים מידי המורדים. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית אמר הדובר כי הצוות "ממשיך במשימתו ומבקר מדי יום במקומות אחרים על מנת להכין את הגעת משלחת המשקיפים של האו"ם לסוריה", שצפויה לכלול 300 איש.

עשן סמיך מעל חמה, היום

מוקדם יותר החליטו שרי החוץ של האיחוד האירופי להגביר את הלחץ על המשטר, עם הטלת סנקציות נוספות על סוריה. הסנקציות אוסרות על שיווק מוצרי מותרות לסוריה, וכן על ייצוא מוצרים העלולים לשמש לדיכוי האזרחים במדינה. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר לפני פגישת שרי החוץ: "סוריה כלל לא ממלאת אחר הפסקת האש כפי שנקבעה בתכנית אנאן. על כן, עלינו להמשיך וללחוץ, אולם קשה להישאר אופטימיים לאור מה שקרה ב-13 החודשים האחרונים בסוריה".

עוד בנושא:
חתול ועכבר בסוריה: הפקחים עוזבים, הפגזים שבים
סוריה: פיצוץ עז בבסיס צבאי ליד ארמונו של אסד
סוריה: "10 אנשי צבא נהרגו ממטען סמוך לגבול ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully