וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת פיצוצים זעזעה את דמשק, רבבות יצאו להפגין

ניר יהב

27.4.2012 / 19:05

שלושה פיצוצים אירעו באזורים שונים בבירה הסורית, ובאחד מהם נהרגו על פי הדיווחים תשעה בני אדם. בתוך כך, דווח כי כוחות הביטחון הסורים ערכו בעיר גל מעצרים נרחבים

דמשק בלהבות: תשעה בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בשכונת מידאן שבדמשק – כך דיווחו היום (שישי) כלי התקשורת בסוריה. לפי הדיווח, בשעות הצהריים אירע פיצוץ עז סמוך למסגד אל-אימאם זין א-דין אל-עאבדין שבעיר וכתוצאה ממנו נהרגו התשעה. עד כה לא ברור מי עומד מאחורי המעשה. לפי חלק מהדיווחים, הפיצוץ אירע סמוך למתקן צבאי. עוד דווח כי מכונית תופת היא זו שהתפוצצה במקום.

לאירוע קדם פיצוץ נוסף באזור התעשייה של דמשק, שלא דווח בו על הרוגים. בנוסף, פיצוץ שלישי נשמע בדמשק בשכונת עדאווי, שגם בו עד כה לא דווח על נפגעים. טרם נמסרו פרטים על הנסיבות בהן אירעו שני הפיצוצים הללו.

סרטון שהעלו היום פעילים, המראה עשן מיתמר בשכונת עדאווי

במקביל, דיווחה האופוזיציה הסורית כי ארבעה בני אדם נהרגו עד כה במהלך היום מאש כוחות הביטחון הסורים לעבר מפגינים ברחבי המדינה. על פי הדיווחים, כמדי יום שישי, יצאו רבבות בני אדם להפגנות ברחבי הערים וכוחות הביטחון ירו אש חיה בניסיון לפזר את המפגינים, בין היתר בעיירות שבמחוז דיר א-זור ובפרברי חלב.

האופוזיציה דיווחה כי צבא סוריה הפגיז במהלך היום את כפר סען שבמחוז חומס. בנוסף דווח כי כוחות הביטחון פשטו על השכונות ברזה ונהר עיישה שבדמשק וערכו שם גל מעצרים נרחב. עוד דווח כי כוחות הביטחון כיתרו את העיר חרסתא, ערכו שם חיפושים נרחבים וניתקו את התקשורת במקום.

ארה"ב: נגביר הלחץ הבינלאומי על סוריה

בתוך כך, אחמד פאוזי, דוברו של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, אמר היום כי 15 משקיפים בינלאומיים נוספים צפויים להצטרף בימים הקרובים ל-30 המשקיפים שכבר נמצאים בסוריה על מנת לפקח על הפסקת האש שגובשה לפני כשבועיים אך עד כה לא מיושמת בשטח. עוד אמר אנאן כי האו"ם משקיע את מירב המאמצים כדי שכל 300 המשקיפים יגיעו במהרה לסוריה, לפי התוכנית המקורית.

במקביל, וושינגטון הביעה היום אכזבה מכך שדמשק נכשלת ביישום ההבטחות שהעניקה לקהילה הבינלאומית במטרה להגיע להפסקת אש בסוריה. "אנחנו מתכוונים להמשיך ולהגביר את הלחץ הבינלאומי על משטר אסד ומעודדים אותו באופן הברור ביותר לקיים את ההבטחות וההתחייבויות במסגרת תוכנית אנאן", נמסר מהבית הלבן.

לקריאה נוספת
הליגה הערבית תפנה לאו"ם כדי שיגן על אזרחי סוריה
תוכנית ענק באו"ם: סיוע למיליון אזרחים סורים
סוריה: 100 נהרגו בין רביעי לחמישי

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully