וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ענק באו"ם: סיוע למיליון אזרחים סורים

26.4.2012 / 18:29

תוכנית הסיוע, בהיקף של 180 מיליון דולר, גובשה בשיתוף גורמים במשטר הסורי, וממנה ניתן ללמוד על היקף המצוקה וקריסת התשתיות במדינה. האם אסד ייתן לה אור ירוק?

יותר משנה חלפה מפרוץ המשבר בסוריה, ופרט לכ-9,000 הרוגים בקרבות בין כוחות הביטחון של הנשיא אסד לבין צבא סוריה החופשי וכוחות האופוזיציה, נמצאים יותר ממליון מתושביה במצוקה אדירה והתשתיות במדינה קורסות.

בשל כך, כאשר משפחות רבות סובלות משיבושים - במקרה הטוב - באספקת המים והחשמל, נערך האו"ם למבצע סיוע רחב היקף בסוריה, לטובת מתן מענה לצרכיהם הבסיסיים של יותר ממיליון תושבי במדינה הנזקקים לסיוע הומניטרי. המספר הסופי עשוי להיות גדול אף יותר, בהתחשב בעובדה שעד כה ביקרו נציגי האו"ם בעשרה מחוזות בלבד, והאומדן לא כולל, למשל, את אזור דמשק.

הריסות מהפגזות צבא סוריה בעיר חומס, 10 באפריל 2012. רויטרס
בשל הפגיעה בתשתיות קיים חשש להתפרצות מחלות, דוגמת כולירה. ילדה לצד ההריסות בחומס/רויטרס

רובם המכריע של מיליון התושבים עבורם מתגבש הסיוע, דיווחו על מחסור חמור בעיקר בתרופות, אך גם בעלייה חדה במחירים המזון. "תושבים רבים איבדו, מכורח הנסיבות, את מקום עבודתם וכמובן שכפועל יוצא - נפגעה רמת חייהם", נכתב במסמך של צוות האו"ם המסייר במדינה, בו הודגש כי באזורים רבים נפגעו תשתיות הביוב, הזדהמו מי השתייה ואיסוף האשפה פסק, מה שמכין את הקרקע להתפרצויות עתידיות של מחלות רבות שמקורן במים עומדים, דוגמת כולירה.

עוד צוין כי מעבר להיבט הכספי, ישנו מרכיב הביטחון האישי של התושבים אשר מונע מהם לגשת למוקדי שירותי הרווחה, גם במידה שמדובר במשפחה אמידה שיכולה להרשות לעצמה ואשר אגרה חסכונות לתקופות משבר.

אסד יצטרך לתת הסכמתו לקבלת הסיוע

תוכנית האו"ם תישען בשלב ראשוני על תרומות בסך 180 מיליון דולרים שיגוייסו מהחברות בארגון, כפי שנקבע בהערכת מצב שנערכה בז'נבה ביום שישי האחרון. מטרת התוכנית - אשר צפויה להתפרש על פני כחצי שנה - תהיה בראש ובראשונה לספק מזון לכחצי מיליון תושבים, תוך שיקום התשתיות ושירותי הרווחה, כאשר בהמשך צפוי הסיוע לתת מענה לכ-350,000 סורים נוספים.

עם זאת, התוכנית עלולה להיתקל בקשיים שכן על שלטונו של אסד לאשרה, לספק אשרות הכניסה לצוותי האו"ם ולהתיר את מעבר אספקת המזון השוטף למדינה. בנוסף, מתוקף המצב הרגיש במדינה, יהיה צורך בהכנסת כלי רכב משוריינים לטובת התניידותם של אנשי האו"ם והגנה על כלי הרכב שיספקו את הסיוע.

עוד בנושא
סוריה: 100 נהרגו מאתמול; "הגבירו הלחץ על אסד"
סורים שנפגשו עם המשקיפים מטעם האו"ם - נהרגו
דמשק: הרוג ממכונית תופת, 3 קציני מודיעין נרצחו

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully