וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית תפנה לאו"ם כדי שיגן על אזרחי סוריה

27.4.2012 / 1:28

בתום כינוס חברי הליגה בקהיר הצהירו כי יבקשו ממועצת הביטחון של האו"ם בכינוסה הקרוב להגן על האזרחים מפני כוחותיו של אסד. יחד עם זאת, הושמט מההצהרה בקשה לשימוש בכוח

הליגה הערבית צפויה לקרוא למועצת הביטחון של האו"ם להגן על האזרחים בסוריה, כך לפי טיוטת הצהרה של הליגה שפורסמה הלילה (שישי) לאחר כינוס נציגיה בקהיר. "הליגה הערבית תבקש מנציגים ערביים במועצת הביטחון של האו"ם לפנות למועצה, במפגש הקרוב שייערך ב-5 במאי, ולבקש שתגן על האזרחים בסוריה", נכתב בהודעה. יחד עם זאת דווח ברויטרס כי טיוטה ראשונית של ההצהרה כללה הפנייה לסעיף 7 של מועצת הביטחון, המאפשר שימוש בכוח, החל מסנקציות ועד כוח צבאי, אולם הפנייה זו הושמטה לבסוף מההצהרה כפי שפורסמה.

בתים הרוסים כתוצאה מהפגזת צבא סוריה בעיר חומס, 29 במרץ 2012. רויטרס
טיוטה ראשונית של הצהרת הליגה כללה הפנייה לסעיף 7 של מועצת הביטחון, המאפשר שימוש בכוח, החל מסנקציות ועד כוח צבאי, אולם הפנייה זו הושמטה לבסוף מההצהרה כפי שפורסמה. בתים הרוסים בחומס כתוצאה מהפגזות הצבא/רויטרס

לצד זאת האשים הלילה מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, את הממשל בסוריה שלא עמד בהתחייבותו לתוכנית הפסקת האש מטעם האו"ם, זאת כיוון שלא הוציאה כוחות ו"נשק כבד" מכפרים וערים במדינה. "המזכ"ל עדיין מודאג מאוד מהמשך הנוכחות של נשק כבד, ציוד צבאי וכוחות צבא באזורים מאוכלסים", נמסר בהודעה ממשרדו של המזכ"ל.

האו"ם נערך להעביר סיוע הומניטרי רחב

בתוך כך דווח אתמול כי האו"ם נערך למבצע סיוע רחב היקף בסוריה, לטובת מתן מענה לצרכיהם הבסיסיים של יותר ממיליון תושבי המדינה הנזקקים לסיוע הומניטרי בשל הקרבות במדינה שגבו עד כה את חייהם של 9,000 אזרחים. יחד עם זאת, המספר הסופי של הנזקקים עשוי להיות גדול אף יותר, בהתחשב בעובדה שעד כה ביקרו נציגי האו"ם בעשרה מחוזות בלבד, והאומדן לא כולל, למשל, את אזור דמשק.

רובם המכריע של מיליון התושבים עבורם מתגבש הסיוע, דיווחו על מחסור חמור בעיקר בתרופות, אך גם על עלייה חדה במחירים המזון. "תושבים רבים איבדו, מכורח הנסיבות, את מקום עבודתם וכמובן שכפועל יוצא - נפגעה רמת חייהם", נכתב במסמך של צוות האו"ם המסייר במדינה, בו הודגש כי באזורים רבים נפגעו תשתיות הביוב, הזדהמו מי השתייה ואיסוף האשפה פסק, מה שמכין את הקרקע להתפרצויות עתידיות של מחלות רבות שמקורן במים עומדים, דוגמת כולירה. עוד צוין כי מעבר להיבט הכספי, ישנו מרכיב הביטחון האישי של התושבים אשר מונע מהם לגשת למוקדי שירותי הרווחה, גם במידה שמדובר במשפחה אמידה שיכולה להרשות לעצמה ואשר אגרה חסכונות לתקופות משבר.

תכנית האו"ם תישען בשלב ראשוני על תרומות בסך 180 מיליון דולרים שיגויסו מהחברות בארגון, כפי שנקבע בהערכת מצב שנערכה בז'נבה לפני שבוע. מטרת התוכנית, אשר צפויה להתפרש על פני כחצי שנה, תהיה בראש ובראשונה לספק מזון לכחצי מיליון תושבים, תוך שיקום התשתיות ושירותי הרווחה, כאשר בהמשך צפוי הסיוע לתת מענה לכ-350 אלף אזרחים נוספים במדינה. עם זאת, התוכנית עלולה להיתקל בקשיים שכן על שלטונו של אסד לאשרה, לספק אשרות הכניסה לצוותי האו"ם ולהתיר את מעבר אספקת המזון השוטף למדינה. בנוסף, מתוקף המצב הרגיש במדינה, יהיה צורך בהכנסת כלי רכב משוריינים לטובת התניידותם של אנשי האו"ם והגנה על כלי הרכב שיספקו את הסיוע.

עוד באותו נושא:
תוכנית ענק באו"ם: סיוע למיליון אזרחים סורים
סוריה: 100 נהרגו מאתמול; "הגבירו הלחץ על אסד"
סורים שנפגשו עם המשקיפים מטעם האו"ם - נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully