וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 20 הרוגים בפיגוע במטה המודיעין באידליב

2 מטענים פוצצו סמוך למטות המודיעין הצבאי ומודיעין חיל האוויר בעיר הצפונית. רוב ההרוגים - מכוחות הביטחון. אתמול נהרגו לפחות 25 איש, עם הגעת מפקד המשקיפים הנורבגי

על רקע התרחבות צוות משקיפי האו"ם בסוריה, בניסיון לפקח על הפסקת האש הכושלת בין השלטון למורדים, נמשכת הלחימה ברחבי המדינה. לצד המשך הפגזות הצבא במוקדי ההתקוממות, ממשיכים גם המורדים במתקפותיהם - והבוקר (שני) הצליחו להרוג למעלה מ-20 בני אדם, לפי דיווח כוחות האופוזיציה, רובם אנשי כוחות הביטחון של סוריה, כשפוצצו שני מטעני חבלה סמוך למטה ביטחוני בעיר אידליב שבצפון המדינה.

"המטענים התפוצצו סמוך למטה מנגנון המודיעין של חיל האוויר ומטה המודיעין הצבאי", מסר לסוכנות רויטרס ראמי עבד א-רחמן, ראש הארגון הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון. במהלך החודשים האחרונים הצליחו המורדים כבר מספר פעמים לפגוע במטות בטחוניים ברחבי המדינה, בין היתר בבירה דמשק ובעיר חלב. לפי כלי התקשורת הממלכתיים, הפיצוץ בוצע על ידי שני מחבלים מתאבדים שהביאו למותם של שמונה בלבד.

רק בשבוע שעבר הצליחו המורדים לפוצץ מכונית תופת בדמשק, אולם לא גרמו לנזק רב, וביום שישי הרגו לפחות תשעה בני אדם בשלושה פיגועי תופת בבירה. גם אתמול, על פי דיווחי התקשורת הסורית הממלכתית, תקפו "טרוריסטים חמושים" סניף בנק ומכונית משטרה בדמשק באמצעות מטולי RPG, אך לא גרמו להרוגים. באופוזיציה, מנגד, טוענים כי השלטון "מפברק" את "הפיצוצים החשודים" הללו כדי להכפיש את אנשיה.

כותרות אחרונות מסוריה:
ראש משלחת האו"ם הגיע לסוריה: "יכולים להביא שינוי"
רוסיה תשלח נושאת מטוסים לסוריה: "המורדים ברברים"
דיווח: לבנון לכדה משלוח נשק למורדים בסוריה
ביום שישי: סדרת פיצוצים בדמשק, רבבות יצאו להפגין

הרס בעיר חומס בעקבות הפגזות צבא סוריה, אפריל 2012. רויטרס
הריסות חומס המופגזת, השבוע/רויטרס

מנגד, נמשכת גם אלימות השלטון הסורי נגד האזרחים. אתמול, על פי דיווח ארגון האופוזיציה "ועדות התיאום המקומיות" לרשת CNN, נהרגו לפחות 25 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה - בהם, בין היתר, אב ובנו שגופותיהם נמצאו אתמול בעיר המרכזית חומס, שלטענת האופוזיציה נורו למוות במהלך מעשה טבח. הרוגים נוספים נמנו בערים חמה ודיר א-זור ובפרברי הבירה דמשק.

סבב הדמים האחרון מגיע עם נחיתתו אמש בדמשק של הגנרל הנורבגי רוברט מוד, שיעמוד מעתה בראש צוות משקיפי האו"ם במדינה. הצוות מונה כעת 30 איש, אולם בקרוב הוא צפוי לגדול פי עשרה. "נהיה רק 300, אך אנו יכולים להביא לשינוי", אמר מוד לעיתונאים עם הגעתו לדמשק, והביע תקווה כי משימתו תסייע להפסקת האלימות בצורה מוחלטת.

ראש משלחת משקיפי האו"ם לסוריה הגנרל הנורבגי רוברט מוד הגיע לדמשק, אפריל 2012. רויטרס
"נהיה רק 300, אך אנו יכולים להביא לשינוי". הגנרל מוד, אתמול בשדה התעופה בדמשק/רויטרס

עם זאת, גם לאופטימיות של מוד יש גבול, והוא מביע עמדה ריאליסטית בנוגע לסיכוי לפתור את כל בעיותיה של סוריה, בה נהרגו, על פי ההערכות, לפחות 9,000 בני אדם בשנה האחרונה. "30 משקיפים לא חמושים, 300 משקיפים לא חמושים, אפילו אלף משקיפים לא חמושים לא יוכלו לפתור את כל הבעיות", אמר, וקרא לכל הגורמים המעורבים בסכסוך "לשתף עימנו פעולה במשימה המורכבת שעומדת בפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully