וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יש להודות בכישלון הפסקת האלימות בסוריה

3 שבועות לאחר שגובש הסכם הפסקת האש, הצהירה ארה"ב שהיא נכשלה וכי מדינות העולם יצטרכו לנקוט בצעדים אחרים כדי ללחוץ על אסד להפסיק האלימות. "צורך מיידי בשינוי פוליטי"

הבית הלבן מסר אמש (חמישי) הצהרה על פיה בקרוב יצטרכו מדינות העולם "להודות בתבוסה" בכל הנוגע לגישה שננקטה כלפי האלימות בסוריה. "אם הממשל בסוריה ימשיך בסירובו להתפשר, הקהילה הבינלאומית תצטרך להודות בתבוסתה", מסר דובר הבית הלבן ג'יי קרני וציין כי על מדינות העולם יהיה לפעול להשכין שלום ויציבות במדינה. לדברי קרני, אם הממשל הסורי ימשיך לזלזל בהסכם הפסקת האש שגובש לפני כשלושה שבועות, ארצות הברית ומדינות אחרות יצטרכו לנקוט בצעדים אחרים כדי ללחוץ על הנשיא בשאר אסד.

עוד אמר קרני כי ייתכן שאחד הצעדים יהיה חזרה לדיונים במועצת הביטחון של האו"ם, וכי בעוד ממשל אובמה ממשיך לקוות שתכניתו של שליח האו"ם המיוחד לסוריה, קופי אנאן, תצליח "זה ברור, ואנחנו לא מכחישים את העובדה שהתכנית לא צלחה עד כה". על רקע המשך האלימות במדינה בימים האחרונים, למרות הסכם על הפסקת האש שנחתם לפני כשלושה שבועות, אמר קרני כי המשך האלימות מצביע על כך שיש צורך מיידי בשינויים פוליטיים במדינה. לדבריו, ממשלו של אסד לא עשה שום מאמץ כדי ליישם את הפסקת האש ברחבי המדינה.

קולות דומים נשמעו שלשום מפי עבדאללה מלך ירדן שקרא ל"פתרון מדיני" בסוריה. בפגישה עם משלחת הקונגרס האמריקאי, אמר מלך ירדן, אשר בשטחו נמצאים עשרות אלפי פליטים סורים, כי הוא מודאג מהאלימות בסוריה וההתפתחויות האחרונות במדינה, כאשר הפסקת האש אינה נשמרת.

כוחות אסד פשטו על אוניברסיטת חלב

בתוך כך, גם אתמול נמשכה אלימות כוחות הביטחון הסוריים, והם המשיכו בהפרה הבוטה של הפסקת האש, כך על פי דיווחים של גורמי אופוזיציה. על פי הדיווח, בעימותים הללו נהרגו מספר אזרחים. לצד זאת פשטו כוחות הביטחון הסורים על אוניברסיטת חלב, עצרו שם כ-200 סטודנטים שהפגינו נגד משטרו של הנשיא אסד והרגו ארבעה. 28 אחרים נפצעו. שלשום נהרגו 30 מירי כוחות הביטחון ברחבי המדינה, רובם בחלב.

על פי דיווחים מפי האופוזיציה, צבא סוריה אף ירה לעבר בית החולים בחלב שאליו נלקחו הסטודנטים שנפצעו מאש כוחות הביטחון באוניברסיטה. הסטודנט מוחמד חריתאן, בן 25, סיפר ל-CNN כי כתוצאה מהירי לעבר בית החולים נפגעו עוד אנשים. צבא סוריה פעל אתמול בבוקר בכוחות מתוגברים במחוז חלב, משום שמשקיפי האו"ם שהגיעו לסוריה התפרשו בינתיים רק בדמשק, בחומס, באידליב, בדרעא ובחמה, וטרם הוצבו בחלב.

בתוך כך, האו"ם הודיע שלשום כי הגביר את קצב פרישת המשקיפים בסוריה, במטרה להציב את כל 300 המשקיפים ברחבי המדינה עד סוף חודש זה. תת מזכ"ל האו"ם לכוחות שמירת השלום, הירב לאדסווס מסר כי "יש לנו 24 משקיפים בשטח ואני צופה כי המספר יגדל במהירות בשבועיים הקרובים, כך שהכוח יהיה ביכולת מבצעית מלאה עד סוף מאי". לדבריו, למרות המספר הקטן של משקיפים הפועלים כעת במדינה, "השפעתם נראית לעין, והמתקפות על הערים בהן הם מבקרים שוככת".

עוד באותו נושא:
הצבא הסורי פשט על אוניברסיטת חלב, ארבעה נהרגו
הסלמה בסוריה: טבח באידליב, פיגוע נגד חיילים
ראש משלחת האו"ם הגיע לסוריה: "יכולים להביא שינוי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully