וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום דמים בסוריה: 37 הרוגים ברחבי המדינה

פעילי אופוזיציה מדווחים כי צלפים מטעם אסד פתחו באש לעבר מפגינים בעיר חומס, וכי שלושה בני אדם מתו כתוצאה מעינויים באידליב. דוברו של קופי אנאן: "המשבר לא ייפתר ביום"

לפחות 37 בני אדם נהרגו אתמול (שישי) בעימותים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון הסורים, כך דיווחו פעילי אופוזיציה במדינה. על פי הדיווח ברשת CNN, מספרים הפעילים כי צלפים מטעם המשטר וכוחות ביטחון נוספים ארבו למתנגדי המשטר בעיר חומס שבמרכז המדינה, פתחו לעברם באש ובהפגזות, וביצעו גל מעצרים, במהלך הפגנות המוניות נגד השלטון.

על פי הדיווח, עשרה מתוך ההרוגים היו בדמשק, שבעה באידליב, שישה בחמה, חמישה בחומס, ארבעה בחלב, שניים בדיר א-זור, שניים בדרעא ועוד אחד בפרבר של דמשק. עוד דווח כי שלושה מתוך ההרוגים באידליב מתו כתוצאה מעינויים, לאחר שנעצרו כמה ימים קודם לכן. פעילי ארגון "ועדות התיאום המקומיות" של סוריה ציינו כי טנקים של המשטר הפגיזו גם בעיירה בשם שראי, שם הרסו חמישה בתים, כוחות פשטו על בתים בפרוורי דמשק, וירו בבני אדם שניסו להתקרב לשערי עיר במחוז אידליב.

האלימות שנמשכת בסוריה מטילה בספק את נכונות המשטר לשתף פעולה עם תכנית השלום של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן. עם זאת, דוברו של אנאן, אחמד פאוזי, ציין אתמול כי ייקח זמן עד שהתכנית תיושם. "תכנית אנאן נמצאת בתהליכי יישום, אך המשבר, שנמשך מעל לשנה, לא ייפתר ביום או בשבוע", ציין פאוזי. "למרבה הצער, זמן הינו מותרות שאין לנו. באופן מציאותי, זה ייקח קצת יותר זמן לחבר את כל הקצוות, אולם היו בטוחים שהקצוות אכן יחוברו".

ביום חמישי: כוחות פשטו על אוניברסיטת חלב

המתקפות האחרונות באו יום אחרי פשיטה אלימה של כוחות הביטחון הסורים על אוניברסיטת חלב, במהלכה עצרו כ-200 סטודנטים שהפגינו נגד משטרו של הנשיא, בשאר אסד, הרגו ארבעה בני אדם ופצעו עוד 28. על פי דיווחים מפי האופוזיציה, צבא סוריה אף ירה לעבר בית החולים בחלב שאליו נלקחו הסטודנטים שנפצעו מאש כוחות הביטחון באוניברסיטה.

בעקבות כך, פרסם הבית הלבן הצהרה, לפיה בקרוב יצטרכו מדינות העולם "להודות בתבוסה" בכל הנוגע לגישה שננקטה כלפי האלימות בסוריה. "אם הממשל בסוריה ימשיך בסירובו להתפשר, הקהילה הבינלאומית תצטרך להודות בתבוסתה", מסר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, וציין כי על מדינות העולם יהיה לפעול על מנת להשכין שלום ויציבות במדינה. לדברי קרני, אם הממשל הסורי ימשיך לזלזל בהסכם הפסקת האש שגובש לפני כשלושה שבועות, ארצות הברית ומדינות אחרות יצטרכו לנקוט צעדים אחרים כדי ללחוץ על הנשיא אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully