וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הטמנת האיברים: "לסיים הפרשה ברגישות"

כ-8,000 רקמות שניטלו מגופות בנתיחות שלאחר המוות שנערכו במכון באבו כביר יוטמנו בתחילה בקברי אחים לפי דתו של המת. מנכ"ל משרד הבריאות: "כל רקמה מסומנת, לא יהיו תקלות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

פרשת האיברים שנשמרו במכון לרפואה משפטית באבו כביר: משרד הבריאות החל היום (שלישי) בהטמנת רקמות שניטלו מגופות בנתיחות במכון מאז שנת 2000 בקבר אחים. הרקמות יוטמנו במשך השבועות הקרובים לפי דתו של המת, ולאחר מכן, במידה והמשפחה רוצה בכך, יוטמנו מחדש בקברו של המת - בתשלום. קבר האחים הכללי לרקמות של בני העם היהודי יהיה בבית העלמין ירקון בתל אביב.

תחילת הפרשה לפני מספר חודשים, אז פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות" כי במכון לרפואה משפטית באבו-כביר נשמרו 8,000 צנצנות, ובהן רקמות ואיברים של מתים רבים, בהם גם שוש עטרי, דודו טופז ורפאל איתן, כאשר בחלק מהמקרים המשפחות סברו כי כל איברי יקיריהן נקברו. בחודש שעבר, הציג משרד הבריאות תכנית שגובשה לקבורת האיברים ושאריות רקמה אנושית אשר הוחזקו במכון. כעת, עם תחילת שלב ההטמנה, יקיץ הקץ על הפרשה.

"הגענו לפיתרון למען המשפחות"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר היום כי "בחודשים האחרונים אנחנו דחקנו בכל הגורמים - פרקליטות, משטרה וכו' - להגיע לפתרון. זו מנוחה בכבוד. אנחנו באמת רוצים לעשות את זה למען המשפחות". גמזו קרא "להביא את הפרשה הזו לסיום בכבוד, תוך כמה שיותר התחשבות וכמה שפחות סבל למשפחות".

לדבריו, "אנחנו בשלב הראשון החלטנו לקבור כמות קטנה, כדי גם ללמוד ולעשות את כל הדברים בתהליך מאוד מסודר. כל שלב וכל צעד אנחנו לומדים, מודדים ורוצים שייעשה בצורה טובה". הוא הוסיף כי "הרקמות מגיעות מהמכון לרפואה משפטית, מועברות לזק"א וכאן מתבצע תהליך הקבורה. כל זה צריך להיעשות מבלי שתהיה שום תקלה, כל אחד מהאיברים, כל אחת מהרקמות פשוט מסומן, נבדק. כל אותן משפחות - כ-2,000 משפחות - שהביעו את רצונן לקבורה בקבר המנוח, אלה משפחות שאנחנו נפנה אליהן בצורה אישית".

לקריאה נוספת
8,000 צנצנות איברים מהמכון הפתולוגי - לקבר אחים
דודו טופז נקבר בשנית: "משהו שלא נתפס במוח רגיל"
ליצמן: לבדוק תפקוד מנכ"ל המכון בפרשה, "כולל מסקנות אישיות"
דעה: דרוש ניקוי אורוות במכון לרפואה משפטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully