וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: לבדוק תפקוד פרופ' היס, "כולל מסקנות אישיות"

בעקבות מחדלים שהתגלו לאחרונה בטיפול המכון לרפואה משפטית באיברי מתים, הורה סגן שר הבריאות למנכ"ל משרדו לבדוק התנהלות המכון והרופא הבכיר בו, ולהגיש ממצאים תוך חודש

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, הורה היום (שני) למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, לערוך בחינה מעמיקה של הליקויים והמחדלים בהתנהלות המכון לרפואה משפטית באבו כביר, לרבות הרופא המשפטי הראשי במכון, פרופ' יהודה היס.

סגן השר ליצמן הורה למנכ"ל לבדוק את "התנהלותו המנהלית והאדמיניסטרטיבית" של פרופ? היס. הוא ביקש לקבל לידיו את ממצאי הבחינה תוך 30 יום, "לרבות המלצות למסקנות אישיות ככל שיימצא ויהיה צורך בכך". על פי משרד הבריאות, הבדיקה תיערך בתיאום מלא עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בחינת הליקויים בהתנהלות המכון באה במסגרת תכנית "מנוחה בכבוד" של משרד הבריאות, שעניינה הטמנת הרקמות שניטלו במסגרת נתיחות שלאחר המוות, אשר נערכו במקום בין השנים 2000-2011. לאחרונה נערך תחקיר אודות המכון, אשר העלה כי כ-8,000 צנצנות, ובהן איברי מתים, נשמרו בצורה בלתי ראויה, כאשר לטענת ההורים בחלק מהמקרים הנתיחות בוצעו לאחר שנחתמו הסכמים מבלי שהחותמים מודעים לתכולתם.

תביעות: הסתירו וגנבו איברים

בשבועות האחרונים, הוגשו כמה תביעות נגד המכון לרפואה משפטית, ונגד פרופ' היס באופן אישי, על טיפול לקוי באיברי מתים. בשבוע שעבר, פנתה הסנגוריה הציבורית ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לפתוח בחקירה נגד פרופ' היס, בעקבות הסתרת איברים השייכים לרון אייזן, תינוק בן שלושה חודשים שמת לפני 12 שנים, ואביו דניס הורשע בהריגתו. זאת לאחר שבמכון נמצאו איברים של התינוק, על אף שלאורך כל משפטו של אייזן נאמר לסנגוריה כי לא נותרו איברים של הפעוט במכון, ולכן לא ניתן היה לבצע בדיקה פתולוגית מעמיקה, שאולי הייתה מובילה לזיכויו של אייזן.

בחודש שעבר, הוגשה על ידי בני משפחתו של חייל שנהרג בפיגוע לפני כעשור, תביעה בגובה שני מיליון שקלים וחצי, בטענה כי חלקים מגופתו נלקחו מבלי שהיו מודעים לכך, וללא כל צורך משפטי ורפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully