וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בצעדת אלפי ניאו-נאצים ביוון: "זרים החוצה"

30.5.2012 / 15:44

זוהי אתונה, מאי 2012: כ-2,000 מתומכי מפלגת "השחר המוזהב" - שצפויה אף להגדיל את כוחה בבחירות החוזרות - קיימו צעדה עם לפידים באתונה ודרשו "להוציא את הזרים מיוון"

רויטרס

התמונות המפחידות המובאות כאן לא מגיעות מגרמניה של שנות ה-30 - הן צולמו אמש (שלישי) בבירת יוון, אתונה. כ-2,000 מחברי המפלגה הניאו-נאצית "השחר המוזהב" ערכו צעדת לפידים בעיר, לציון יום השנה ה-559 לנפילתה של העיר קונסטנטינופול - בירת האימפריה הביזנטית (איסטנבול של ימינו).

מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, אתונה, יוון, 29 במאי 2012. רויטרס
אונסטנטינופול לא תיפול שנית. הצעדה אתמול באתונה/רויטרס

"להוציא את הזרים מיוון", ו"זרים החוצה" קראו המפגינים בעצרת סמוך לבניין הפרלמנט, בה נאם מנהיג המפלגה, ניקולאוס מיכאלוליאקוס. בין היתר אמר, כי יוון נתונה גם היום תחת איום הכיבוש מצד אירופה, הכופה עליה לבצע רפורמות כלכליות בלתי הגיוניות. "יוון תרים את ראשה פעם נוספת, כי לא משנה עד כמה אזרחי יוון פגועים, הם באמת מלח הארץ", אמר.

בבחירות שנערכו במדינה בתחילת החודש נכנסה מפלגת "השחר המוזהב" לראשונה בתולדותיה לפרלמנט, על בסיס מצעה המתנגד לגזירות הצנע הכלכליות ולנוכחות זרים במדינה. מיכאלוליאקוס, שרק לאחרונה הכחיש את קיומם של משרפות ותאי גזים במחנות ההשמדה הנאציים, ולאחר ההישג בבחירות הכריז כי "על הבוגדים להתחיל לפחד", התחייב לכל אורך מערכת הבחירות לפעול לסילוק הזרים והמהגרים מיוון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, אתונה, יוון, 29 במאי 2012. רויטרס
למרות הסממנים, פעילי המפלגה מתעקשים שאינם ניאו-נאצים. אתונה, אמש/רויטרס

למרות זאת, ועל אף הסממנים הנאציים הרבים העוטפים את "השחר המוזהב", ובהם גם סמל המפלגה הדומה מאוד לצלב קרס, תומכיה מתנגדים להגדרתם כניאו-נאצים, ואף טוענים כי הם מתנגדים לאלימות נגד זרים.

ברקע לדברים, המשבר הכלכלי-פוליטי המתמשך במדינה, הנמצאת בסכנה ממשית של נשירה מגוש האירו. מכיוון שאף מפלגה לא הצליחה להרכיב קואליציה בעקבות הבחירות האחרונות, בחירות חדשות צפויות להתקיים ביוון באמצע החודש הבא. לנוכח המצב הכלכלי החמור והאבטלה הגואה, לא מן הנמנע שהמפלגה הניאו-נאצית תרשום בבחירות אלו הישג גדול אף יותר.

לקריאה נוספת:
מנהיג הניאו-נאצים ביוון: "לא היו תאי גזים ומשרפות"
סיטיגרופ: יוון תעזוב את גוש היורו עד 2013
"מחיר עזיבת יוון את היורו - מעל טריליון דולר"
הפרויקט האירופי יורד לטמיון?

מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, אתונה, יוון, 29 במאי 2012. רויטרס
"יוון תרים את ראשה פעם נוספת, כי לא משנה עד כמה אזרחי יוון פגועים, הם באמת מלח הארץ"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully