וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של "האקטיביסט הסיני העיוור" ברח לבייג'ינג

צ'ן גואנגפו, אחיו של מתנגד המשטר שעזב השבוע ללימודים בניו יורק, ברח מהכפר השמור בו שהה לבירת סין. הוא מבקש סיוע משפטי עבור בנו, שעומד בפני אישום ברצח

צ'ן גואנגפו, אחיו הגדול של צ'ן גואנגצ'נג, מתנגד המשטר הסיני העיוור שהתפרסם לאחר שברח ממעצר ומצא מקלט בשגרירות ארצות הברית, חמק ממעצר הבית בכפר השמור בו שהה והוא נמצא בבייג'ינג. גואנגפו תר אחר סיוע משפטי לבנו, שעומד בפני אישומים ברצח לאחר שנקלע לעימות עם הרשויות המקומיות. עורך הדין דינג שיקוי סיפר אמש (חמישי) ל-BBC כי גואנגפו ביקש להתייעץ עם עורכי דין בבייג'ינג.

בני המשפחה מתגוררים בכפר דונגשיגו שבמחוז שנדונג, השרוי תחת אבטחה כבדה. עורך הדין מסר כי גואנגפו "ברח ככל הנראה בלילה ולקח אוטובוס". הוא ביקש להתייעץ עם מספר עורכי דין על מגבלות החופש שלו ולסייע לבנו, צ'ן קגוי, הנאשם ברצח בכוונה תחילה, לאחר שהתעמת עם גורמים מקומיים, זמן קצר אחרי שדודו נעלם. קרוביו טוענים להגנה עצמית. אמו סיפרה בעבר על תקיפת את בנה: "הם התחילו לריב בתוך הבית. כל כך הרבה אנשים הכו אותו. פניו דיממו ורגליו. מכנסיו נקרעו". גואנגפו סיפר כיצד הוא עצמו הוכה ונחקר במשך ימים לאחר היעלמות אחיו.

צ'ן גואנגצ'נג נחת ביום ראשון בארצות הברית, לאחר שקיבל היתר לעזוב את בית החולים בו שהה בסין. הוא נחת בניו יורק, בליווי רעייתו וילדיו. "זה דבר נורמלי לחלוטין והזכות הבסיסית לאזרח סיני", אמר גואנגצ'נג בראיון ראשון לאחר הגעתו לארה"ב בהתייחסו לבקשת אחיו לייעוץ משפטי. "אני חושש שההתפתחות בבניית מערכת החוק הסינית מופרת על ידי גורמים מתוך המערכת הפוליטית".

"אני לא בגלות"

גואנגצ'נג התייחס לאפשרות שיבקשו לפגוע במשפחתו: "אם בעלי סמכות מקומיים ימשיכו לנהוג כפי רצונם, ייתכן ובעתיד הקרוב מצבה של משפחתי לא יהיה טוב, ואני חושב שבניית שלטון החוק שהממשלה ביקשה לייסד בעשורים האחרונים תיהרס".

הפעיל העיוור עומד להתחיל לימודים באוניברסיטת ניו יורק. "אני לומד אנגלית כעת", אמר גואנגצ'נג. "ייתכן שהלימודים שלי יידחו. כרגע אין מועד ברור. אני נמצא כאן תקופה כה קצרה", סיפר. "אני לא בגלות. זו הנחת יסוד מרכזית ביותר. לא משנה מה יקרה, אני מרגיש טוב לגבי העתיד. אין שום דרך להשוות זאת עם החיים שהיו לי לפני כן".

פרשת צ'ן גואנגצ'נג איימה לערער על היחסים הדיפלומטיים בין סין וארה"ב. הרשויות הסיניות פתחו בגל מעצרים לאחר ההיעלמות בקרב בני משפחתו ומכריו של צ'ן בן ה-40 - המכונה "עורך הדין היחף", ונודע בזכות פעילותו ארוכת השנים נגד מדיניות "הילד האחד" של ממשלת סין, ומלחמתו בהפלות ועיקורים שנכפו על נשים בעטיו. לפי דיווח ה-BBC, כמה ממקורביו של צ'ן נעצרו או "נעלמו" בימים שסביב בריחתו. לפחות שלושה מהם, ככל הידוע, אכן סייעו באופן פעיל לבריחתו הנועזת בשבוע שעבר - בהם אישה שהסיעה אותו מרחק של כ-500 קילומטרים ממעונו הכפרי לבייג'ינג, ואדם נוסף שהודה כי אירח אותו בבית בעיר הבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully