וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נאפשר לפעיל העיוור להירשם ללימודים בחו"ל

5.5.2012 / 2:44

על פי הודעת משרד החוץ הסיני, צ'ן גואנצ'נג, עורך דין זכויות אדם שעמד במוקד משבר דיפלומטי בין ארה"ב לסין יורשה לעזוב את המדינה לצורך לימודים. קלינטון שיבחה את המהלך

סוף לעימות הדיפלומטי בין ארצות הברית לסין? הרשויות בסין ציינו אתמול (שישי) כי יותירו לצ'ן גואנצ'נג, פעיל זכויות האדם העיוור, אשר ברח ממעצר בית ומצא מקלט בשגרירות האמריקאית, להירשם ללימודים מחוץ למדינה. "אם הוא מעוניין ללמוד בחו"ל, הוא יכול לפנות למחלקות הרלוונטיות דרך הערוצים המקובלים, בהתאם לחוק, בדיוק כמו כל אזרח סיני אחר", נמסר בהודעה מטעם משרד החוץ הסיני.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שיבחה את המהלך. עם זאת, פעילי זכויות אדם במדינה הזהירו כי ייתכן שבייג'ינג תעכב את האישור לעזיבתו של צ'ן, מפחד להיראות חלשה ולעודד מתנגדים אחרים למשטר.

צילומי ארכיון של צ'ן גואנצ'נג, פעיל זכויות אדם סיני עיוור. רויטרס
צ'ן ובני משפחתו יוכלו לעזוב יחד את סין/רויטרס

קלינטון, הנמצאת בבייג'ינג לשיחות כלכליות ואסטרטגיות, ציינה כי השגריר האמריקאי לסין, גארי לוק, שוחח עם צ'ן פעם נוספת אתמול, וזה אישר כי ברצונו לנסוע לארצות הברית, יחד עם בני משפחתו, על מנת ללמוד שם. "במהלך היום, נעשתה התקדמות על מנת לסייע לו להשיג את העתיד בו הוא מעוניין, ואנו נישאר עמו בקשר בהמשך התהליך", ציינה קלינטון. "לא מדובר רק בעובדה שמדובר בפעיל ידוע, מדובר בזכויות אדם ובשאיפות של למעלה ממיליארד איש כאן בסין ומיליארדים אחרים ברחבי העולם".

גורמים רשמיים בארצות הברית ציינו כי הם צופים כעת שלדיפלומטים ורופאים אמריקאים תהיה גישה קבועה לצ'ן. הם עוד מסרו כי בדיקות העלו שצ'ן סובל משלושה שברים בעצמות שנגרמו מבריחתו ממעצר בית, וכי רגלו חבושה בגבס.

עורך הדין צ'ן ברח ממעצר הבית לפני כשבוע, ומצא מקלט בשגרירות האמריקאית. ביום רביעי, הוא עזב את השגרירות לאחר שלטענתו קיבל איומים על חיי משפחתו. בראיון מבית החולים אליו הגיע, סיפר צ'ן כי גורמים אמריקאים הם שסיפרו לו על האיום להכות את אשתו למוות, אולם במחלקת המדינה הכחישו את העברת ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully