וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל סייר בתל אביב: "המאבק באלימות - אתגר לאומי"

19.5.2012 / 4:55

רב ניצב דנינו ערך סיור במוקדי הבילוי במחוז, במהלכו סקר את התמודדות המשטרה עם אלימות ונהיגה בשכרות. במהלך הסיור דווח על ירי בחולון. "נגביר ההיערכות בעשרות אחוזים"

דרור עינב

(צילום: ערן גילווארג, עריכת וידאו: טל רזניק)

בעקבות החשש הגובר בקרב תושבי תל אביב עקב גל האלימות השוטף את העיר בשבועות האחרונים, סייר הלילה (שבת) מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו במוקדי הבילוי הנכללים במחוז תל אביב של המשטרה. במהלך הסיור, קיבלו דנינו והבכירים שליוו אותו דיווח על תקרית ירי במחוז: על פי החשד, רוכב אופנוע כבן 20 ניסה להתנקש בנוסע מונית, וכאשר ניסה להמלט מהזירה נורה ברגלו על ידי שוטר.

בתגובה למקרה ציין דנינו כי "ניידת שהייתה בפעילות קיבלה קריאה על ירי לעבר מונית. תוך כדי הגעת השוטרים, האופנוע, שכנראה ממנו היה הירי, נסע לכיוונם בצורה שאיימה עליהם". לדברי המפכ"ל, "השוטרים פעלו בדיוק כפי שהם נדרשים באירועים כאלה". כמו כן התייחס דנינו לתקרית ירי נוספת בה היו מעורבים שוטרים, שאירעה השבוע בטייבה, ובה נהרג צעיר תושב העיר. לדבריו, אירוע זה מהווה "דוגמא לחשיבות היחידות המיוחדות. נמשיך להשתמש בכל האמצעים כדי להלחם באלימות".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו מסייר בתל אביב, מאי 2012. דרור עינב
"נמשיך להשתמש בכל האמצעים כדי להלחם באלימות". דנינו בסיור/דרור עינב

סיורו של המפכ"ל החל במוקד 100 של המחוז, שם אמד מקרוב את מספר השיחות הנכנסות, העומד על כ-3000 בממוצע בלילה, את כמות האירועים – כ-450 בלילה, ומנגד את מספר ניידות הסיור בעיר – כ-40. לאחר מכן יצא המפכ"ל לרחובות כשהוא מלווה במפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול למספר מוקדי בילוי בעיר, במטרה לבדוק את היערכות המשטרה למניעת אירועים אלימים. בתגובה לנתונים אליהם נחשף במוקד, ציין דנינו: "לאחר שראיתי את המספרים אני מבין שיש פער גדול בין הדרישה לשירותי משטרה לבין המצב בשטח. השאיפה היא לתת את השירות הטוב ביותר, אך כשרואים את הפער מבינים שיש בעיה".

מחוז תל אביב: 50 מקרי נהיגה בשכרות מדי סוף שבוע

המפכ"ל ביקר בין היתר במתחמי הבילוי בשכונת פלורנטין, רחוב אלנבי, הדולפינריום ורחוב אבן-גבירול. הסיור בפלורנטין נערך בליוויו של מפקד תחנת יפתח, ניצב דוד גז, ובמהלכו האזין המפכ"ל לסקירה מפי סגן ניצב יורם יפרח, ראש אגף התנועה של משטרת תל אביב, לגבי נתוני הנהיגה בשכרות במהלך הלילה. לאחר מכן ביקר המפכ"ל במחסום לבדיקת שכרות סמוך לנמל תל אביב, שם קיבל סקירה על מכשיר הינשוף לבדיקת שכרות ומספר הנהגים השיכורים שנתפסו במחסום במהלך הלילה - שניים נכון לשעת ביקורו. ראש אגף התנועה יפרח ציין בפני המפכ"ל כי הממוצע המחוזי של נהגים שיכורים הנתפסים מדי סוף שבוע הוא כ-50, בעוד שהממוצע הארצי עומד על כ-200 בלבד.

לאחר מכן סייר המפכ"ל ברחוב אלנבי בעיר, שם האזין לסקירה מפי ניצב יורם אוחיון, מפקד מרחב ירקון. בין היתר סקר מפקד המרחב באוזני המפכ"ל את אזורי הבילוי בהם מספר הארועים הפליליים הרב ביותר. כמו כן, בסיורו נכנס המפכ"ל לאחד המועדונים ושוחח עם המבלים. בסיורו במתחם הדולפינריום נפגש דנינו עם מספר שוטרי סיור, ששחזרו תקרית שגרתית שאירעה מוקדם יותר, במהלכה נדרשו לשפוך משקאות אלכוהוליים שמצאו ברשות בני אדם ברחוב - זאת נוכח החוק האוסר על שתיית אלכוהול מחוץ לבתי עסק מורשים בין השעות אחת בלילה ושש בבוקר.

המפכ"ל יוחנן דנינו בסיור בתל אביב, מאי 2012. (וידאו: צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק), דרור עינב
"יש הרבה מה לעשות בהקשר תרבות הבילוי, חיבור בין בני נוער לאלכוהול והקלות הבלתי נסבלת של האלימות". דנינו בסיור/דרור עינב, (וידאו: צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק)

המפכ"ל דנינו ציין בפני העיתונאים שליוו את סיורו: "בסוף השבוע הזה החלטתי להקדים את המבצע המכונה "שומר לילה", שנועד להתחיל בקיץ ומטרתו הגברת הנוכחות המשטרתית במוקדי בילוי בשעות הלילה". לדבריו, "המטרה היא להכניס כמה שיותר שוטרים וניידות, בתוספת של עשרות אחוזים. להערכתי הדבר ישפיע בהמשך על תחושת הביטחון. גל האלימות האחרון הוכיח לנו שהיעדים שהצבנו לעצמנו של הגדלת מספר השוטרים, אכיפה ומלחמה בלתי מתפשרת באלימות חשובים". דנינו הוסיף כי לראייתו, "מדובר באתגר לאומי לא רק למשטרה. אני קורא לכל מי שעוסק בנושא להצטרף".

"אם נקבל יותר תקציבים - נעשה יותר"

"יש פה גם את העניין המניעתי: יש הרבה מה לעשות בהקשר תרבות הבילוי, חיבור בין בני נוער לאלכוהול והקלות הבלתי נסבלת של האלימות והסכינאות", אמר המפכ"ל. "כשהאירוע מגיע אלינו נעשה הכל כדי למצות את הדין, אך צריך לבוא שינוי בתרבות". לכשנשאל דנינו האם לדעתו כמות המשאבים העומדים לידי המשטרה הינה מספקת, ענה כי "למשטרה הרבה אמצעים. התפקיד שלנו לעשות את הטוב ביותר עם האמצעים העומדים לרשותנו". עם זאת, אמר דנינו נחרצות: "אם נקבל יותר תקציבים נעשה יותר".

לסיום התייחס דנינו לסוגיית הפליטים המציפים את העיר, ובפרט את אזור דרום תל אביב. "אני מבין את דאגת הציבור, רואים עלייה חדה במספר המסתננים והמספרים ממשיכים לעלות". לדבריו, "אנחנו הגדלנו את תחנת לוינסקי בדרום העיר, אולם הצפיפות עולה - גם בפריפריה". המפכ"ל התייחס לנושא הטיפול במעסיקיהם של הנתינים הזרים, אותו כינה "סוגיה רגישה". לדבריו, "מצד אחד אם אתה לא עושה כלום אתה מגדיל את המשיכה להסתנן לישראל, מצד שני יש פה עשרות אלפי בני אדם - שאם הם לא מועסקים הדבר גורם לפשיעה. אני מציע שני צעדים: למנוע כניסה באמצעות הגדר, ולאלה שכבר נמצאים כאן - לוודא שמאפשרים את העסקתם".

לקריאה נוספת
שבוע אלים בתל אביב: נבדק חשד לאונס בבן יהודה
הוארך מעצר החשודים באונס בדרום תל אביב: "לא עשינו כלום"
המפכ"ל: "נגע האלימות - איום אסטרטגי כמו אירן"

לפניות לכתבת: mor. shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully