וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "נגע האלימות - איום אסטרטגי כמו אירן"

פנחס וולף

16.5.2012 / 9:55

בוועדת הפנים של הכנסת, אמר דנינו כי "אם האזרח מרגיש חוסר ביטחון - זו בעיה שלי". עם זאת, סייג: זו תחושה שאינה מבוססת על סטטיסטיקה, יש ירידה של עשרות אחוזים בפשיעה

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

"אי אפשר להתווכח עם אירועים כמו בבאר שבע ובתל אביב. הם אירועים קשים בפני עצמם, ושום סטטיסטיקה לא עוזרת. אירוע כמו שהיה בתל אביב מייצר תחושת חוסר ביטחון, ואני, כמפכ"ל, צריך להתמודד עם התחושה הזאת. אם האזרח מרגיש חוסר ביטחון – זו בעיה שלי, ועלינו לראות איך מחזירים את תחושת הביטחון". כך אמר הבוקר (רביעי) מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת בעניין האירועים האלימים האחרונים.

המפכ"ל הבהיר כי המשטרה פועלת רבות כדי להילחם באלימות, וטען כי "אנחנו ברצף של משימות לאומיות. מלחמה בטרור, תאונות דרכים. אתמול היה יום הנכבה, ונאלצנו להפעיל אלפי שוטרים באזור עוטף ירושלים, בוואדי ערה ובהרבה מוקדים ברחבי הארץ. אלו אותם שוטרים. מלחמה כמו במלחמה – כולנו צריכים להירתם. אנחנו נלחמים על פניה של החברה הישראלית. זה עניין אסטרטגי לא פחות מהאיום האירני".

ועדת פנים של הכנסת, מאי 2012. עומר מירון
"חבל שדיון כזה קורה רק אחרי אירועים קשים". המפכ"ל יוחנן דנינו/עומר מירון

"חבל שדיון כזה קורה רק אחרי אירועים קשים", אמר המפכ"ל. לדבריו, תחושת חוסר הביטחון קשורה באירועים האחרונים, אולם לאו דווקא מבוססת מהבחינה סטטיסטית. "אין קשר בין המציאות כפי שאנחנו מכירים אותה במספרים לבין התחושות. בשבוע שלפני האירוע בבאר שבע השלמתי שנה בתפקיד ועשינו סיכומים. בדקנו את מספר אירועי הרצח, הניסיונות לרצח ועבריינות חמורה, ובדקנו מה המשטרה עשתה. ראינו שהנתונים הפתיעו אותנו לטובה: ירידות של עשרות אחוזים באירועי הרצח ובמקרי התקיפה. בחודשים האחרונים המשרד לביטחון הפנים עשה סקר ושאלנו 'האם אתה מרגיש בטוח להסתובב בשעות החשיכה?'. לפי הסקר האזרח מרגיש בטוח". עם זאת, אמר גם כי "אני מסכים שאם היו שואלים בדרום תל אביב, הנתונים היו אחרים".

"בסוף השבוע הקרוב תראו הרבה יותר ניידות"

דנינו תיאר בדיון גם את הפעולות שננקטו בעקבות האירועים האחרונים. "ביקשתי לעשות דברים אחרי המעשים שנעשו: הראשון הוא לשים יד על המבצעים והמשטרה הראתה שהיא יעילה. משטרת ישראל היא מהמשטרות היותר יעילות בעולם המערבי. לא רק שאין לנו במה להתבייש, יש לנו הרבה במה להתגאות. לא במקרה שמנו יד על הרוצחים והאנסים מהר. השתמשנו בכל היכולות הכי משוכללות שקיימות בעולם המערבי. החלטנו שבגלל שמדובר בתחושה זאת בעיה, ונתתי סדרת הנחיות. כבר בסוף השבוע הקרוב תראו הרבה יותר שוטרים וניידות, והרבה יותר ביטחון בעין. זה לא הפתרון האולטימטיבי. הייתי מעדיף שנקבל תוספות שוטרים", הוסיף.

עוד אמר כי "יש לנו מגזרים כמו המגזר הערבי, ששם רמת הפיענוח יותר נמוכה. אנחנו צריכים לשים יותר שוטרים שם ולתת שירותי משטרה טובים יותר מאלו שאנחנו נותנים היום. אם נקבל יותר שוטרים תהיה גם תמורה עדיפה בנושאי חינוך, נשירה מבתי הספר, ירידה באבטלה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), אמר הדיון כי "כשהולכים בבוקר ליד תחנות משטרה – רואים הרבה כלי-רכב לבנים, שאתה עובר בלילה, אתה רואה בקושי רכב אחד. צריך לעשות ארגון מחדש, להוציא יותר שוטרים לשטח, גם אם יותר נוח להם להיות במזגן. היום שוטר מקבל שכר מכובד, לאחר שהעלו את שכרם. כמובן שצריך עוד שוטרים, אבל עדיין אין תחושת ביטחון".

לאחר האונס בגן העיר, יותר תלונות: "מפחדות לצאת מהבית"
הוארך מעצר החשודים באונס בדרום תל אביב: "לא עשינו כלום"
חשד: שוטרת שיקרה שהייתה בזירה לפני רצח ויכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully