וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שוטרת שיקרה שהייתה בזירה לפני רצח ויכמן

רמי שני

9.5.2012 / 15:40

שוטרת הסיור טענה כי ביקרה במקום לאחר שקיבלה תלונות על רעש, אך לא מצאה דבר. מהחקירה עולה שכנראה היא כלל לא ביקרה במקום, ועל כן היא הושעתה. המשטרה: "נדע להפיק לקחים"

רצח גדי ויכמן: שוטרת הסיור שטענה כי סיירה בשכונת נווה זאב בבאר שבע בליל הרצח, שם הרעישו צעירים, ולאחר מכן התפתחה התקרית בסופה נרצח ויכמן, הושעתה היום (רביעי) מתפקידה, בשל החשד כי שיקרה, וכלל לא סיירה במקום. נוכח ממצאים המעלים חשד לעבירות פליליות בתפקודה, הוחלט במשטרה על ההשעייה, שהעלתה בעיה של אמינות קשה בדיווחים שלה ושל הפקח העירוני שנלווה אליה.

לפי החשד, השוטרת טענה שהייתה בזירה ולמעשה לא הגיעה למקום. מהמשטרה נמסר כי הבדיקה נערכה על פי הנחיית המפכ"ל, יוחנן דנינו, וממצאיה יועברו למחלקה לחקירות שוטרים להמשך חקירה.

שחזור הרצח של גדי ויכמן בבאר שבע, מאי 2012. שי מכלוף
החלטה על השעיית שוטרת הסיור התקבלה נוכח ממצאי בדיקה שנערכה בעניין תפקודה בעת האירוע, שהעלתה בעיה של אמינות קשה בדיווחיה. השחזור בזירת הרצח/שי מכלוף

מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, ניצב יוסי פריינטי, התייחס להשעייה. "הגעתי לזירה ביחד עם קציני המחוז והתחנה. ביקשתי לתשאל באופן אישי את הפקח והשוטרת. השניים טענו כי בעקבות קריאות מאה למוקד, הגיעו סמוך לחצות, ראו שהגן ריק, לא ירדו, ועזבו לאירוע אחר. בעקבות טענות של תושבים על כך, שבחצות כלל לא הגיעה ניידת למקום, החלטתי למנות צוות של קצינים לבדיקת האירוע כולו, בהתייעצות עם המפכ"ל. בראש הצוות עמד קצין האג"מ המחוזי".

"השוטרת והפקח לא נהגו כמצופה מהם"

פריינטי ציין כי על פי הממצאים יש בעיית אמינות קשה בדיווחיהם של השוטרת והפקח. "אני לא יודע לומר בוודאות או בנחרצות, כי אם הם היו מגיעים בחצות, התוצאות הטרגיות היו משתנות, אבל אי ההגעה זאת תקלה חמורה. הערכים של יושרה, אמינות, דיווח אמת הם ערכים בסיסים בדיווח שוטר. מפכ"ל המשטרה קיבל את המלצתי להעביר את הממצאים למח"ש ולהשעות את השוטרת לאלתר. במקביל, העברתי את הממצאים לראש עיריית באר שבע, שמנהלת הליך בדיקה מול הפקח העירוני. נדע להתמודד עם העניין ולהפיק לקחים ותיקונים. השוטרת והפקח לא נהגו כמצופה מהם במשטרת ישראל".

לאחר הרצח, הועלו טענות באשר לתפקוד המשטרה באירועים שקדמו לרצח ואלמנתו של ויכמן טענה כי על אף שהזמינה את המשטרה מספר פעמים לאור הרעש שהתפתח בשכונה, הם לא הגיעו. המשפחה טענה כי המשטרה הוזמנה אך השוטרים הגיעו באיחור, ואילו לאחר האירוע במשטרה דחו את הטענות כי ניתן היה למנוע את הרצח.

לדברי השוטרים, בשעות הלילה התקבלו שתי קריאות בלבד מתושבים שהתלוננו על רעש באזור טרם שהחלה הקטטה בה נדקר ויכמן למוות. על פי בדיקת מוקד השליטה במרחב הנגב, נמסר כי אותן קריאות התקבלו מעט לאחר השעה חצות, וכי למקום נשלחו ניידות משטרה וכוח שיטור משולב. קצין משטרה סיפר במהלך הלילה כי לאחר שהתקבלו קריאות התושבים, נשלחו לשכונה גם פקחי העירייה כדי לפעול כלפי הטרדות שונות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

המשטרה: סיירנו במקום לפני הרצח

אלמנתו של ויכמן, מיכל, אמרה כי לצוות של מגן דוד אדום לקח זמן רב להגיע, והמשטרה מנעה מהשכנים לסייע לבעלה בזמן שאלה המתינו להגעת הצוות הרפואי. "השוטרים שהיו שם לא נתנו לשכנים שרצו לגעת בו לחסום את הדימום, הם אמרו להם לא לגעת", סיפרה מיכל בראיון לגלי צה"ל. "הבן אדם מדמם למוות והם לא נותנים לעזור. אין להם שום ידע איך לעזור לו".

בדיקת המשטרה העלתה עוד כי קריאות תושבים לגבי קטטה, שמלווה בדקירות בפארק, התקבלו רק לאחר השעה 2:15 לפנות בוקר. מדובר בשתי קריאות, שבעקבותיהן הוקפצו לאזור ניידות משטרה ועל פי הדו"ח שהוגש לחוקרים, הן הגיעו תוך דקות בודדות לשכונה. כשעתיים לאחר האירוע, הגיעה למקום גם מעבדה ניידת לזיהוי פלילי והחוקרים החלו לאסוף ממצאים הקשורים לזירת הרצח.

בתחילת השבוע התייחס המפכ"ל דנינו לטענות שהועלו באשר לתפקוד המשטרה באירוע ואמר: "אני מקיים עם פיקוד המשטרה הערכות מצב, כאשר הנחיותיי ברורות: איתור כל האחראים לאירועים ובמקביל תחקור התנהלות המשטרה. את החשודים האחראים לעצור ולהביא לדין".

שלשום האריך בית משפט השלום בבאר שבע את מעצרם של חלק מהחשודים במעורבות ברצח. בין היתר, הוארך בשבעה ימים מעצרו של החשוד המרכזי ברצח, עדן אוחיון, בן 19 מבאר שבע. לחשוד מיוחסת עבירה של החזקת הסכין באמצעותה בוצע הרצח, אולם לא הובהר אם הוא זה שביצע את הדקירה. החשוד הכחיש את מעורבותו באירוע, אך השופט אמר כי הוצגו ראיות הסותרות את גרסתו.

עוד באותו נושא:
פרקליט חשוד ברצח בבאר שבע: "ויכמן ניסה לתקוף את הדוקר"
צפו: החשודים משחזרים את רצח גדי ויכמן בבאר שבע
הלם בהלווית גדי ויכמן: "בושה, איפה מדינת ישראל?"
אלמנתו של ויכמן: "השוטרים מנעו מהשכנים לטפל בו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully