וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בהלווית גדי ויכמן: "בושה, איפה מדינת ישראל?"

ניר יהב

6.5.2012 / 17:21

בבית העלמין בבאר שבע ליוו מאות בני אדם למנוחות את גדי ויכמן, שנדקר למוות לפי החשד על ידי חבורת נערים בסוף השבוע. אשתו כרעה על הרצפה בבכי ובני משפחתו זעקו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

גדי ויכמן בן ה-36, שנרצח בשבת לפנות בוקר בבאר שבע, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין החדש בבאר שבע. לפי החשד, חבורה של נערים דקרה אותו למוות אחרי שהעיר להם על רעש שעשו. המשטרה מחפשת אחר שלושה נערים ונערה החשודים במעורבות במקרה, שנמלטו מהמקום.

מאות בני אדם הגיעו ללוות את ויכמן בדרכו האחרונה, בהם ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ'. ההמונים מיררו בבכי, ואחד מחבריו של ויכמן קרא: "בושה, איפה מדינת ישראל? איכס, גועל נפש", בעוד שאר חבריו השתיקו אותו. אשתו מיכל כרעה על הרצפה בבכי וקראה: "לא, לא", כאשר אמו זעקה: "תרימו אותו מפה".

הלוויתו של גדי ויכמן בבאר שבע, מאי 2012. נמרוד סונדרס
עד כה לא נעצרו חשודים. אישתו של ויכמן, מיכל, בהלוויתו, היום/נמרוד סונדרס

חברו של הנרצח, דניאל, נשא הספד מעל קברו. "גדי, החיוך שלך יחסר לנו, היית חבר אמיתי, בעיקר בשעת צרה. גדי, אנחנו אוהבים אותך ולא נשכח אותך. שאלוהים ישמור עליך ושאתה תשמור עלינו. תחסר לנו מאוד".

"היינו בבית וצפינו בסרט", סיפרה בסוף השבוע האלמנה, מיכל, לוואלה! חדשות. לדבריה, היא ובעלה ניסו להשתיק את קבוצת הנערים שבילו בפארק מתחת לדירתם, אך ללא הועיל. "התקשרתי למשטרה, והיומנאית אמרה לי שתגיע ניידת. אך הניידת לא הגיעה, כמו בפעמים הרבות הקודמות שהזמנתי משטרה במקרים שהיה רעש בסופי השבוע". לדבריה, הרעש שעשו הנערים הפריע לשינה של שלה, של בעלה המנוח ושל בתם, שחגגה יום הולדת שנתיים. לאישה יש ילד בן תשע מנישואיה הקודמים.

הלוויתו של גדי ויכמן בבאר שבע, מאי 2012. נמרוד סונדרס
בושה, איפה מדינת ישראל?". אלפים ליוו את גדי ויכמןו בדרכו האחרונה/נמרוד סונדרס

"הילדה התעוררה כל הזמן בגלל הרעש, ובסוף, גדי יצא למרפסת והעיר להם: 'חברים, אתם יכולים להיות כאן, אבל לא להפריע. יש כאן אנשים שישנים. תהיו בבקשה בשקט'", סיפרה. "הוא אמר להם את זה בעדינות, למרות שהרעש היה בלתי נסבל. הם קיללו אותו בקללות נמרצות, במלים שאני לא רוצה לחזור עליהן".

מיכל סיפרה כי בעלה ירד מהדירה כדי לשוחח עם הנערים. היא נשארה בבית עם הילדים, ואז שמעה קטטה ורעש של בקבוקים מתנפצים. בבכי, סיפרה: "מה שקרה – קרה. פחדתי שהם יעשו לו משהו. הוא לא הספיק להגיד מילה. ראיתי בחור שהולך אליו בהליכה מהירה, נוגח בו ודוקר אותו. גדי תפס את הבטן, קרס והשתטח על הרצפה".

מוקדם יותר התייחס ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', לאירועי האלימות במהלך סוף השבוע ואמר כי "תפקיד המשטרה הוא קודם כל לתפוס את העבריינים ולגבי זה נעשים מאמצים רבים".

סגלוביץ' התייחס גם למה שכינה "אמירות שונות לגבי תפקוד המשטרה", ואמר כי "יש לנו משטרה מצוינת שעובדת בתנאים מאוד קשים". עוד הדגיש כי "אנחנו נכנסים למטוטלת וחשוב לזכור לא לאבד את הצפון".

עוד בנושא
אמו של פיליפ גלר על הרצח בבאר שבע: "להחמיר בענישה"
השכנים בבאר שבע: "התרענו, זו תופעה של שנים"
אשת הנרצח: "זה יום שהחל ביום הולדת ונגמר ברצח"
חשד לרצח בבאר שבע: גבר ביקש מנערים שקט ונדקר למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully