וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של פיליפ גלר על הרצח בבאר שבע: "להחמיר בענישה"

רמי שני

6.5.2012 / 13:21

מרינה גלר, שבנה נדקר למוות בבאר שבע לפני כשנה ועל דוקרו נגזרו שמונה שנות מאסר, התייחסה לרצח של גדי ויכמן בעיר הדרומית בסוף השבוע: "עוד אדם שמאבד סתם את החיים שלו"

ספק 500

(צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרצח של גדי ויכמן בשישי האחרון בבאר שבע הזכיר למרינה גלר, אמו של הנער פיליפ גלר, שנדקר למוות בקיץ שעבר על ידי חברו, תחושה מוכרת. לדבריה, היא ישבה בסוף השבוע בביתה שבשכונת רמות בעיר וחשבה "הנה זה קורה שוב. עוד אדם שמאבד סתם את החיים שלו".

הבוקר (ראשון), רגע לפני שחילקה טפסים של בחינות בגרות לתלמידיה, היא הצביעה על מצבה של החברה בישראל, המאבדת לדבריה את ערכיה. "הייתי מאוד נסערת כששמעתי על מה שקרה בשכונת נווה זאב", היא סיפרה. "אני חושבת שזאת עוד הוכחה למגמה שגוברת מאוד, של אלימות שמתפשטת בקרב צעירים ובני נוער. הם הורגים ובורחים. לוקחים את החיים של בן אדם בסכסוך סתמי, ומרגישים שזה מותר. זאת התחושה שלי, ששום דבר לא עוצר אותם", הוסיפה גלר. "צריך חינוך, אין פה ערכים. משהו נהרס כאן מהשורש".

"צריך להעסיק נערים, שלא ישוטטו סתם"

דוקרו של פיליפ גלר נידון לשמונה שנות מאסר לפני כחודש וחצי במסגרת הסדר טיעון. כבר ביום הטלת העונש, אמרו הוריו של גלר כי מדובר בעונש קל מדי. היום, מרינה בטוחה שכדי לעצור את התופעה, חייב בית המשפט להיות נחרץ הרבה יותר. " צריך שרוצח יקבל עונש כבד, ואז הרוצח הבא יחשוב פעמיים לפני שהוא עושה משהו כזה", אמרה גלר. "אם זה אדם מבוגר, הוא צריך לקבל עונש של לפחות 20 שנה. קטין צריך לשבת בכלא גם הרבה שנים, אפילו כדי להשתקם. לפחות 15 שנים שישב".

מרינה גלר היא מורה למוסיקה ומלמדת מקצועות עיוניים. היא טוענת כי ההוראה יכולה להוות גורם שמשנה את הכיוון במגמה שמתפשטת בקרב בני נוער. "אני עוסקת בחינוך. איפה שאני נמצאת, בתחום המוסיקה, זה גלגל הצלה לפעמים. אבל זה משהו די קטן", ציינה גלר. "יש לנו לפעמים 500 תלמידים בשנה. הם לומדים במשך שנים ואין שם עבריינות. לדעתי, זה פתרון כדי לחזור לערכים ולהרגיע את הרחוב: חינוך של נערים במסגרות כאלה הוא פתרון וצריך גם להעסיק נערים, שלא ישוטטו סתם. יש הרבה מה לעשות בכיוון".

בשבוע שעבר הגישה הפרקליטות ערעור לבית המשפט העליון על העונש שנגזר על הנער שהורשע בהריגתו של פיליפ גלר. לטענת הפרקליטות, העונש אינו מבטא את חומרת המעשים ואינו מרתיע נערים אחרים משימוש בסכין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully