וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: העונש לנער שהרג את פיליפ גלר קל מדי

גלעד גרוסמן

3.5.2012 / 15:15

הפרקליטות הגישה ערעור לבית המשפט העליון על עונשו של הנער הדוקר שנשלח לשמונה שנות מאסר. לטענתם, יש להחמיר באופן ניכר בעונשו, שאינו מבטא את חומרת המעשים

הפרקליטות ערערה היום (חמישי) לבית המשפט העליון על העונש שנגזר על הנער שהורשע בהריגתו של פיליפ גלר לפני כשנה. לטענת הפרקליטות, העונש, שמונה שנות מאסר, אינו מבטא את חומרת המעשים ואינו מרתיע נערים אחרים משימוש בסכין.

לפני כחודש וחצי שלח בית המשפט המחוזי בבאר שבע את הנער לשמונה שנות מאסר בפועל בכלא, וגזר עליו עוד שנתיים על תנאי. מכתב האישום המתוקן שהוגש נגד הנער במסגרת הסדר הטיעון, עולה כי ביוני אשתקד אירח הנער בביתו מספר חברים, ובהם גם גלר. בשלב מסוים פרץ ויכוח בינו לגלר, שהמשיך בפארק סמוך לבית. הם החלו לקלל זה את זה, לדחוף זה את זה ולהכות אחד את השני באגרופים, עד שחבריהם הפרידו ביניהם.

הנער שהואשם שב לביתו יחד עם כמה מחבריו, בעוד שגלר נשאר בפארק עם חברים אחרים. לאחר זמן מה, הגיע גלר אל ביתו של הנער, כשהוא נושא בידו אבן גדולה, נעמד בחצר שמחוץ לדלת הבית, שהייתה נעולה, וקרא לו מספר פעמים לצאת מן הבית. לבסוף לקח הנער סכין מהמטבח, יצא אל חצר הבית לעבר גלר, ואמר לו שיתרחק מהבית.

"בית המשפט שגה שנתן משקל יתר לגיל הדוקר"

לאחר חילופי דברים יצא הנער שהורשע אל גלר, שישב על מדרגות ביתו, אחז בו בכוח וגרר אותו במורד המדרגות לעבר שער הכניסה לחצר, כשהוא צועק עליו: "תעוף מפה, צא לי מהבית". הוא הצמיד את הסכין לצווארו, תוך שהוא מאיים עליו, כי ידקור אותו אם לא ייצא מביתו. גלר אמר לנער שהוא יוצא, הפנה את גבו כשפניו אל השער, אך אז הסתובב לעבר הנער כשהוא אוחז בידו באבן, והטיח את האבן בפניו. בשלב זה דקר הנער את גלר במפשעתו, דקירה שגרמה נזק לאיבריו הפנימיים. הסכין נותרה נעוצה בגופו של גלר, אז עזב אותו הנער, וחזר לביתו. גלר עלה במדרגות למרפסת הבית, שלף את הסכין מגופו, וקרס על הרצפה.

בערעור, שהוגש באמצעות מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד ג'ואי אש, נטען כי העונש שהוטל על הנער שדקר את גלר והפקיר אותו אינו הולם את חומרת המעשים בהם הורשע ואת ערך חיי האדם, אינו מבטא כראוי את שיקול הגמול, ואין בו כדי להרתיע את קטינים אחרים, וכן את הנער עצמו, משימוש בסכין לשם פתרון סכסוכים.

בפרקליטות ציינו לחומרה את העובדה שהנער הדוקר הצטייד מראש בסכין לקראת מפגש עם יריב. לכן, למרות גילו הצעיר, הפרקליטות מבקשת להחמיר באופן ניכר בתקופת המאסר שנגזרה עליו. כמו כן, הפרקליטות טוענת כי בית המשפט שגה בכך שנתן משקל יתר להיותו של הדוקר קטין, זאת בייחוד לאור השכיחות ההולכת וגוברת של תופעות אלימות בקרב בני נוער.

עוד בנושא
שמונה שנות מאסר למורשע בהריגת הנער פיליפ גלר
הסדר טיעון: חבר הנער פיליפ גלר הודה בהריגתו
דקר למוות את פיליפ גלר - ומואשם בהריגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully