וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנות מאסר למורשע בהריגת הנער פיליפ גלר

רמי שני

19.3.2012 / 15:38

לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בהריגת גלר בקיץ האחרון, נשלח הנער ל-8 שנות מאסר בפועל, ושנתיים נוספות על תנאי. הנער הורשע בכך שדקר את גלר בסכין לאחר שגלר התגרה בו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בצהריים (שני) שמונה שנות מאסר בפועל ושנתיים נוספות על תנאי על הנער שהורשע בהריגתו של פיליפ גלר בקיץ האחרון. הנער הורשע בהסדר טיעון בכך שדקר את גלר באמצעות סכין, לאחר שזה התגרה בו והזמין לקטטה במהלך מסיבת חברים שהתקיימה בביתו של הדוקר. גלר נלקח לבית חולים לאחר שנדקר, ומאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. על פי הסדר הטיעון, הנער הודה בעבירת הריגה ולקח עליה אחריות.

אמו של גלר תקפה בזעם את החלטת בית המשפט. "לא מספיק שמונה שנים", היא אמרה, "תוך חמש שנים הוא ייצא בניכוי שליש על התנהגות טובה. זה לא עונש מתאים למי שהרג את הילד שלי. בעוד חמש שנים הוא יחזור הביתה ואיפה הילד שלי? קבור באדמה". הורי הנער שהורשע בדקירה יצאו מבית המשפט וניסו לתקוף צלמים שעמדו בדרכם.

הנרצח מבאר שבע. אלברטו דנקברג, באדיבות המשפחה
הודה בהריגה, ונשלח ל-8 שנות מאסר בפועל. הנער שהורשע בהריגת פיליפ גלר/באדיבות המשפחה, אלברטו דנקברג

לצורך הסדר הטיעון, שזכה להסכמת משפחתו של הנרצח, לא נערכו שינויים מהותיים בכתב האישום המקורי – העבירה המרכזית (הריגה) נותרה בעינה, וכך גם העובדות המרכזיות שנכללו בכתב האישום המקורי. עם זאת, במסגרת ההסדר לא הגיעו הצדדים להסכמה על העונש, ובית המשפט החליט על העונש על דעתו.

בפרקליטות מחוז הדרום ראו ערך רב בהסדר טיעון, בעיקר בכך שהקטין הודה בעבירת הריגה, לקח אחריות על מעשיו, ובכך שהדבר איפשר הכרעת דין תוך פרק זמן קצר ככל האפשר ממועד ביצוע המעשה. מכתב האישום המתוקן עולה כי בליל ה-3 ביוני השנה, אירח הנאשם בביתו מספר חברים, ובהם גם גלר. בשלב מסוים פרץ ויכוח בין הנאשם לגלר, שהמשיך בפארק סמוך לבית. הם החלו לקלל זה את זה, לדחוף זה את זה ולהכות אחד את השני באגרופים, עד שחבריהם הפרידו ביניהם. הנאשם שב לביתו יחד עם כמה מחבריו, בעוד שגלר נשאר בפארק עם חברים אחרים.

גלר עלה במדרגות, שלף הסכין, וקרס על הרצפה

לאחר זמן מה, הגיע גלר אל בית הנאשם, כשהוא נושא בידו אבן גדולה, נעמד בחצר שמחוץ לדלת הבית, שהייתה נעולה, וקרא לנאשם מספר פעמים לצאת מן הבית. לבסוף לקח הנאשם סכין מהמטבח, יצא אל חצר הבית לעבר גלר, ואמר לגלר שיתרחק מהבית. גלר, על פי כתב האישום, אמר לנאשם: "אם אתה גבר, נלך מכות 'בלי כלום'". גלר גם הניח את האבן על אדן החלון והראה לנאשם שידיו ריקות, אלא שזה המשיך לאחוז בסכין. חברו של הנאשם ניסה להוציא את הסכין מידו, אך ללא הועיל.

לאחר חילופי דברים נוספים יצא שוב הנאשם אל גלר, שישב על מדרגות ביתו, אחז בו בכוח וגרר אותו במורד המדרגות לעבר שער הכניסה לחצר, כשהוא צועק עליו: "תעוף מפה, צא לי מהבית", והצמיד את הסכין לצווארו של גלר, תוך שהוא מאיים עליו, כי ידקור אותו אם לא ייצא מביתו. גלר אמר לנאשם שהוא יוצא, הפנה את גבו של הנאשם כשפניו אל השער, אך אז הסתובב לעבר הנאשם כשהוא אוחז בידו באבן, והטיח את האבן בפניו של הנאשם.

בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, דקר הנאשם את גלר במפשעתו, דקירה שגרמה נזק לאיבריו הפנימיים. הסכין נותרה נעוצה בגופו של גלר, אז עזב אותו הנאשם, וחזר לביתו. גלר עלה במדרגות למרפסת הבית, שלף את הסכין מגופו, וקרס על הרצפה כשהוא מדמם. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים סורוקה בעיר, בו הוא נותח, אך מת מפצעיו.

עוד על רצח פיליפ גלר
הסדר טיעון: חבר הנער פיליפ גלר הודה בהריגתו
דקר למוות את פיליפ גלר - ומואשם בהריגה
ביה”ס של גלר להורים: ”מסיבה - רק עם מבוגר וללא אלכוהול”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully