וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האונס בגן העיר, יותר תלונות: "מפחדות לצאת מהבית"

האונס האכזרי בגן העיר הוביל לעלייה במספר הפניות למרכזי נפגעי תקיפה מינית. מתנדבת: "זה כמו כשבני סלע ברח מהכלא". מפקד מחוז תל אביב: "פועלים לתפוס את החשוד במהירות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מקרה האונס שאירע בליל שבת האחרון בחניון בגן העיר בתל אביב שהסעיר רבים, העלה את מפלס החרדה ברחוב. על אף היעדר נתונים רשמיים, במוקדי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית מדווחים על עלייה חדה במספר פניות מאז אירוע התקיפה, בעיקר מצד נשים שנפלו כבר קרבן לתקיפה או להטרדה מינית, ולאחר תהליך של שיקום הן מרגישות צורך להתמודד שוב עם מה שעברו.

נעמה (השם המלא שמור במערכת), מתנדבת כבר שש שנים באחד מקווי הסיוע לקורבנות תקיפה מינית. בשיחה היום בצהריים (ראשון) עם וואלה! חדשות, היא סיפרה על אופי הפניות להן נענתה מאז האונס בגן העיר. "אנחנו מקבלים פניות מרובות יותר, בין אם זה נשים שהיו קרבנות לאונס ותקיפה מינית בעבר, שמרגישות שנעשה פחות בטוח עכשיו לצאת החוצה וזה מחזיר להן חוויות שהן חשבו שכבר שמו מאחוריהן, ובין אם זה נערות ובחורות שלא היו קרבנות אבל מפחדות עכשיו לצאת החוצה ומרגישות שיש תחושה של הסלמה", סיפרה נעמה. "בהחלט אפשר לומר שמספר הפניות אלינו עלה ביומיים האחרונים. הפעם האחרונה שאני זוכרת שעלה ככה בבום מספר הפניות למוקד היה אחרי הכרעת הדין של הנשיא לשעבר קצב".

חשד לאונס בחניון גן העיר בתל אביב מאי 2012. דרור עינב
"מעבדות המשטרה עובדות קשה כדי להגיע לפענוח במהירות האפשרית"/דרור עינב

נעמה מספרת כי את הקווים מתגברות מתנדבות שמנסות להרגיע בקושי רב נשים ונערות הפונות אליהם. "זאת עבודה מסובכת. אנחנו מנסות להקשיב, לתת אוזן קשבת, לספק כמה שיותר עזרה מקצועית ככל שניתן, ולנסות לחזק את אותן הנשים. אבל בגלל שמי שעשה את הדבר הנוראי הזה ברח, אז חלקן אפילו מפחדות לצאת מהבית, כמו שהיה כשבני סלע ברח מהכלא. אנחנו צריכות לנסות לשקם את הביטחון שלהן, אבל זה בהחלט לא קל לאור האירועים שקורים כל הזמן".

כמו כן, התייחסה המתנדבת לקושי בסיפוק התשובות לפונות: "אנחנו בעיקר מקשיבות למה שהן מרגישות, אם זה פחד לצאת מהבית אז אנחנו ממליצות על דברים שיקלו וללכת ולנסות להשיג טיפול, אבל זה בהחלט לא קל. אני בעצמי מפחדת להסתובב באזורים מסוימים. התחושה היא שיחד עם כל האלימות שגוברת, גוברת גם האלימות נגד נשים. אני מקווה שזה לא יחזיר אותנו אחורה לשלב שבו נשים ממש יפחדו לצאת מהבית. אבל זה בהחלט יכול להיות".

מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, התייחס בצהריים למקרה האונס, וציין כי מדובר באירוע קשה לכל הדעות. "אנחנו משקיעים בו את כל המאמצים העומדים לרשותנו. אני מודע לכך שאירועים מסוג זה פוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים, כמו מקבץ האירועים האלימים האחרונים, אך למרות זאת, לפי הנתונים שבידינו, יש ירידה בפשיעה האלימה". לדבריו קיבל הנחיה ממפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, להגביר את הנוכחות ואת הבולטות בשטח. "אני מקווה שהדבר יוביל לירידה בפשיעה. נשתדל להיות בשטח ולמנוע את העבירות הקשות. מעבדות המשטרה עובדות קשה כדי להגיע לפענוח במהירות האפשרית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully