וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשק רב זורם למורדים בסוריה, בסיוע ארה"ב"

ה"וושינגטון פוסט" מדווח על נקודת מפנה אפשרית בהתקוממות: מדינות המפרץ מממנות במיליוני דולרים את המשלוחים, הכוללים טילי נ"ט. ארה"ב מתווכת - במה שמסתמן כשינוי מדיניות

כוחות המורדים הנלחמים להפלתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, קיבלו בשבועות האחרונים משלוחים משמעותיים של נשק רב ואיכותי מחו"ל, הכולל בין היתר טילים נגד טנקים, במימון של מדינות המפרץ ובתיאום של ארצות הברית - כך מדווח היום (רביעי) העיתון "וושינגטון פוסט" בכותרתו הראשית, בהסתמך על מקורות באופוזיציה הסורית ובממשל האמריקאי.

אותם גורמים בממשל הבהירו לעיתון כי ארה"ב אינה מספקת את הנשק או מממנת אותו. אולם הממשל היה מעורב בתיווך בין מדינות המפרץ לגורמים מקרב המורדים, שעמם העמיק באחרונה את קשריו, ואף סיפק לגורמים המממנים במפרץ ערבויות והערכות לגבי מהימנותם של הגורמים שיקבלו את הנשק, ויכולת הפיקוד והשליטה שלהם. "אנחנו מגבירים את הסיוע הלא-קטלני שלנו לאופוזיציה הסורית", הסביר לעיתון בכיר בממשל, בעילום שם, "ואנחנו ממשיכים לתאם את מאמצינו עם ידידים ובעלי ברית באזור ומחוצה לו".

ההתקוממות בסוריה - עוד כותרות:
השבוע ברסתאן: "אבידות קשות לצבא בקרב עם המורדים"
עוד השבוע: העימותים גולשים ללבנון, הרוגים בטריפולי
בשבוע שעבר: "טונה חומר נפץ" בפיגוע הקטלני ביותר בדמשק
האו"ם: "נשק רב מוברח מלבנון לסוריה - ולהיפך"
דיווח: "המורדים בסוריה השיגו טילי קרקע-אוויר"

סרטון חובבים: קרבות בחאן שייחון, אתמול במהלך ביקור המשקיפים

המהלך מסמן שינוי כיוון במדיניות ממשל אובמה בנושא סוריה, לנוכח אמונתם של יותר ויותר גורמים בממשל כי התרחבותו של העימות הסורי היא בלתי נמנעת. עם זאת, באופן רשמי, ארה"ב - כמו כל מדינות המערב - עדיין מחויבת לתוכנית "הפסקת האש" שהושגה בתיווכו של השליח המיוחד קופי אנאן, אף שיותר מחודש מאז נכנסה לכאורה לתוקף, היא אינה מיושמת בשטח.

במסגרת התוכנית, נמצאים בסוריה כבר כמעט 100 מתוך 300 משקיפי האו"ם (שיתרתם אמורה להגיע עד סוף החודש), אולם השפעתם זניחה ביותר. אתמול אף ניזוקו שלושה כלי רכב של המשקיפים מפגיעת מטען חבלה שהתפוצץ בעיר חאן שייחון, שם מתנהלת לחימה עזה ונרשמו אתמול עשרות הרוגים (לפחות 21, אולם לפי כמה דיווחים למעלה מ-50). הבוקר הודיע צוות המשקיפים על הסגת כוחותיו מהעיירה בעקבות התקרית, לאחר שהעבירו את הלילה במחיצת כוחות המורדים ובחסותם.

גם האחים המוסלמים מתחמשים

לפי המידע שחושף העיתון, מאגרי הנשק החדשים נאספים בידי כוחות המורדים בדמשק, בעיר הצפונית אידליב שעל גבול טורקיה, ובעיירה זבדאני הסמוכה לגבול לבנון. גורמים מקרב המורדים, שרק לפני חודשיים התריעו כי התחמושת שלהם אוזלת, אומרים השבוע כי זרימת הנשק והתחמושת - שרובו נקנה בשוק השחור הבינלאומי או מגורמים מושחתים בצבא סוריה עצמו - גברה עד מאוד מאז החליטו ערב הסעודית, קטאר ומדינות נוספות במפרץ לפתוח את הארנק ולהזרים מיליוני דולרים למטרה זו מדי חודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סרטון חובבים: לוחמי "הצבא הסורי החופשי", השבוע ברסתאן

הנשק החדש צפוי לספק זריקת מרץ משמעותית למורדים, שבחודשים האחרונים ניגפו בפני צבא סוריה בכמה ממוקדי ההתקוממות המרכזיים, בהם שכונת באבא עמרו בעיר חומס וחלקים מהעיר אידליב. ההשפעה ניכרה היטב כבר ביום שני השבוע, בניצחון מוחץ של המורדים בקרב בעיירה רסתאן הסמוכה לחומס, שם הצליחו להדוף את כוחות הצבא שניסו לכבוש מחדש את העיירה ולהסב אבידות קשות לצבא.

בתוך כך, העיתון מדווח כי גם בארגון האחים המוסלמים בסוריה, הנלחם גם הוא נגד אסד, אומרים כי החלו לקבל משלוחי נשק במימון ערב הסעודית וקטאר, בערוץ נפרד. עוד מדווח העיתון, כי השבוע ביקרה בוושינגטון משלחת של מנהיגי הכורדים החיים במזרח סוריה - אזור שעד כה היה מעורב חלקית בלבד בהתקוממות - וקיימו דיון "תיאורטי" עם גורמי ממשל על פתיחת חזית נוספת נגד אסד.

לוחמים של מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי" חוגגים ניצחון על כוחות צבא סוריה לצד טנקים שרופים בעיר רסתאן, 14 במאי 2012. רויטרס
זריקת מרץ משמעותית. חגיגות הניצחון של המורדים, השבוע ברסתאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully