וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "נשק רב מוברח מלבנון לסוריה - ולהיפך"

9.5.2012 / 2:33

בשיחה עם כתבים, אמר שליח האו"ם ללבנון כי מזכ"ל האו"ם באן העלה את הנושא בפני השלטון הלבנוני וקרא להחמיר הפיקוח על הגבולות בין שתי המדינות; עשרה הרוגים היום בסוריה

"בהתבסס על המידע שיש בידינו, יש לנו סיבות להאמין שנשק מוברח לשני הכיוונים - מלבנון לסוריה ומסוריה ללבנון. המידע הזה מבוסס על מגוון רחב של מקורות" - כך אמר אתמול (שלישי) טריה רוד-לארסן, השליח המיוחד של האו"ם ללבנון בשיחה עם כתבים.

לדברי רוד-לארסן, מזכ"ל האו"ם באן קי מון העלה את הנושא בפני בכירים בממשל הלבנוני וקרא להם להחמיר את הפיקוח על הגבולות. משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, מתלונן רבות כי ההתקוממות נגדו ניזונה מנשק המוברח למדינה משכנותיה, ובהן לבנון, ואכן רק בבוקר אתמול נודע כי כ-60 אלף כדורים הוחבאו בתוך שתי מכוניות שהיו על ספינה שעגנה בנמל טריפולי שבלבנון, והרשויות שם חוקרות את החשד שיעדה של התחמושת היה סוריה השכנה. טריפולי כבר ידעה השנה מספר עימותים אלימים בין אזרחים המזדהים עם המורדים בסוריה, לבין בני המיעוט העלאווי – אליו משתייך אסד.

לא זו בלבד, לפני כשבועיים דיווחו גורמי ביטחון בלבנון כי רקטות נ"ט ורובים אותרו על גבי ספינה הנושאת את דגל סיירה לאון, שכפי הנראה עוכבה לבידוק כשעשתה את דרכה לסוריה. על פי ההערכות, הנשק היה מיועד לכוחות המורדים בשלטונו של אסד. הספינה "לוטפאללה II" עשתה אף היא את דרכה לטריפולי כאשר עוכבה בידי הרשויות הלבנוניות והובלה לבידוק לילי בנמל צפוני לביירות. על פי הדיווחים, היא הפליגה מלוב, עגנה בנמל אלכסנדריה במצרים, ומשם המשיכה לכיוון לבנון.

בתוך כך, שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, אמר למועצת הביטחון כי הצבא הסורי משתמש בנשק פחות כבד מבעבר, אך ממשך להפציץ בערי המדינה. אנאן, שדיבר בפני הועדה באמצעות סרטון וידאו, אמר כי "תוכנית שש הנקודות לשלום היא הסיכוי האחרון להימנע ממלחמת אחים". לפי דיווחי פעילי אופוזיציה במדינה, לפחות עשרה בני אדם נהרגו ברחבי המדינה מאש כוחות הביטחון הסורים.

דיווח: לבנון לכדה משלוח נשק למורדים בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully