וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "אבידות קשות לצבא בקרב עם המורדים"

ניר יהב

14.5.2012 / 12:07

הצבא מנסה לכבוש מחדש את העיירה רסתאן המוחזקת בידי המחתרת - ובקרבות נהרגו כבר לפחות 32 בני אדם, בהם 23 חיילים. המורדים טוענים גם כי לקחו חיילים בשבי ותפסו שריוניות

התלקחות בסוריה: כחודש אחרי שנכנסה לתוקף "הפסקת האש" בחסות האו"ם, שמעולם לא יושמה, ובעוד משקיפי האו"ם ממשיכים לפעול במדינה, התלקחה בשעות הבוקר (שני) לחימה עזה בין צבא סוריה למחתרת המורדים, "הצבא הסורי החופשי", בעיירה רסתאן הסמוכה לעיר חומס, המוחזקת בשבועות האחרונים בידי האופוזיציה. עד כה דווח על לפחות 32 הרוגים בקרבות, בהם 23 חיילים של צבא סוריה.

סרטון חובבים: לוחם המחתרת יורה RPG מגג בית ברסתאן, הבוקר

עוד סרטון: המורדים מפטרלים ומפנים פצועים בעיירה

"כוחות המשטר ספגו אבידות כבדות במהלך העימותים שפרצו לפנות בוקר בכניסה לרסתאן", דיווח ארגון זכויות האדם הסורי. "לפחות 23 נהרגו ועוד עשרות נפצעו. זאת ועוד - המורדים הצליחו להשמיד שלוש שריוניות של צבא סוריה, להשתלט על שתיים נוספות ולקחת בשבי מספר חיילים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"פגזים וטילים בקצב של אחד בדקה"

לפי דיווחי גורמי אופוזיציה, כוחות הביטחון הסורים החלו כבר בשעות הלילה להפגיז את רסתאן, כנראה כהכנה למתקפה לכיבוש העיירה. הגורמים מסרו לרויטרס כי בהפגזה נהרגו תשעה בני אדם ונפצעו כ-40. "פגזים וטילים נוחתים בעיר בקצב של אחד בדקה מאז שלוש בלילה", אמר פעיל ב"צבא הסורי החופשי" בשיחת טלפון מהעיירה. "רסתאן הרוסה".

לוחמים במחתרת העריקים "הצבא הסורי החופשי" בשכונת חאלדייה בעיר חומס, מאי 2012. רויטרס
חייל של "הצבא הסורי החופשי", השבוע בשכונת חאלדייה בחומס/רויטרס

רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה במקביל כי כוחות צבא סוריה הפגיזו הבוקר גם את העיר דרעא שבדרום המדינה, וכתוצאה מכך יש הרוגים ופצועים, שמספרם אינו ידוע. במקביל דיווחו כלי התקשורת הסורים על פיצוץ עז שנשמע באזור שדה התעופה בדרעא. לא ברור ממה נגרם הפיצוץ ועד כה לא דווח על נפגעים כתוצאה ממנו.

אתמול בערב דווח כי אלמונים חמושים ירו למוות באיש דת בכיר בדמשק. לפי הדיווח, שייח עבאס לחאם, המכהן כאימאם באחד המסגדים המרכזיים בבירה הסורית, חוסל בעת שיצא מתפילה על ידי קבוצת חמושים שהתחבאה באחת הסמטאות הסמוכות. לפני כחודש חוסל אימאם אחר בדמשק, שנורה על ידי אלמונים חמושים מטווח קצר על יד ביתו.

ההתקוממות בסוריה - עוד כותרות:
אתמול: העימותים גולשים ללבנון, הרוגים בטריפולי
בשבוע שעבר: "טונה חומר נפץ" בפיגוע הקטלני ביותר
האו"ם: "נשק רב מוברח מלבנון לסוריה - ולהיפך"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

כלי רכב של כוח המשקיפים יוצא ממטה האו"ם בבירת סוריה, דמשק, 13 במאי 2012. רויטרס
מה הם יעשו? שיירה של משקיפי האו"ם, אתמול בדמשק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully