וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בסוריה גולש ללבנון? 2 הרוגים בטריפולי

ניר יהב

13.5.2012 / 12:23

כוחות של צבא לבנון נפרשו בעיר החוף הצפונית בעקבות עימותים שפרצו הלילה בין מוסלמים סונים לעלאווים תומכי אסד. בין ההרוגים - חייל לבנוני שנורה למוות על ידי צלף

האם העימות בסוריה, בין תומכי הנשיא בשאר אסד לבין מתנגדיו, גולש גם לשכנה ממערב? בעימותים שפרצו בלילה (ראשון) בעיר טריפולי שבצפון לבנון, נהרגו שני בני אדם, בהם חייל צבא לבנון שנורה למוות על ידי צלף. לעימותים, שפרצו בלילה בין מוסלמים סונים המתנגדים למשטרו של אסד בסוריה לבין אנשי העדה העלאווית התומכים בו, קדמו גם חילופי אש בין חיילים לבנונים לקבוצת פעילים איסלמיסטים שהפגינו בעיר למען שחרורו של אדם שנעצר בחשד למעורבות בטרור.

כוחות של צבא לבנון שנפרשו בעיר טריפולי בצפון המדינה בעקבות עימותים בין סונים לעלאווים, 13 במאי 2012. רויטרס
כוות צבא שהוצבו הבוקר בטריפולי, בעקבות העימותים/רויטרס

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית, החייל נורה למוות בעת שישב ברכבו בטריפולי. לצד זאת, דווח עוד על פצצת RPG שנורתה למקום וגרמה לפציעתם של כמה אזרחים. זו כבר הפעם השנייה שטריפולי מתלקחת על רקע זה. בעימותים דומים שפרצו בחודש שעבר בעיר החוף - העיר השנייה בגודלה במדינה - נהרגו שני בני אדם.

מפקד צבא לבנון הודיע בעקבות העימותים הלילה כי כוחות הצבא הגבירו את נוכחותם בעיר במטרה להרגיע את הרוחות ולהפסיק את העימותים. בהודעת הצבא נמסר עוד כי חיילים לבנונים הקימו באזור מחסומים, פתחו בסיורים, העלו כוננות ונקטו בצעדים בטחוניים נדרשים "כדי להשיב את המצב לקדמותו". עוד נמסר כי הצבא "ינקוט יד קשה כלפי כל מי שיפגע בביטחון המדינה וביציבותה - תהיה השתייכותו אשר תהיה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

כוחות של צבא לבנון שנפרשו בעיר טריפולי בצפון המדינה בעקבות עימותים בין סונים לעלאווים, 13 במאי 2012. רויטרס
טריפולי, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully