וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אב לשניים נרצח בבאר שבע לאחר שביקש מנערים שקט, אירן הצהירה כי לא תפסיק להעשיר אורניום ואנשי 'העבודה' הגיעו לאנדרטה לזכר רבין עם שחרור חגי עמיר והבטיחו להמשיך בדרכו

אירן: "לעולם לא נפסיק להעשיר אורניום, לא נסגור את האתר בפורדו"

פניית פרסה בטהרן? "אירן לעולם לא תפסיק להעשיר אורניום" – כך הבהיר שליח אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עלי אסכר סולטאני, בדברים שסיפר לסוכנות הידיעות רויטרס, ושפורסמו אתמול. לדבריו, אין גם כל הצדקה לסגור את המתקן הגרעיני התת-קרקעי בפורדו: "אם יש לך מקום בטוח ומאובטח, תחת השגחת סבא"א, אז תסביר לי אתה למה צריך לסגור אותו", השיב סולטאני לשאלת המראיין. יודגש כי סגירת האתר בפורדו מוכר בכלי התקשורת בעולם כעיקרון שעליו מסרבים באירופה ובארצות הברית להתפשר במסגרת השיחות.

יחימוביץ' בכיכר רבין: "שחרור עמיר - הוכחה שהמאבק לא הסתיים"
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיעה אתמול בלוויית כמה מחברי סיעתה, ובהם יצחק (בוז'י) הרצוג ועמיר פרץ, לאנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, שאחי רוצחו, חגי עמיר, שוחרר בבוקר אותו יום מהכלא. באנדרטה בכיכר רבין, אמרה יחימוביץ' כי "המחזה של הסייען לרצח רבין יוצא מהכלא, מסמן 'V' ואומר שאינו מתחרט על מעשיו, הוא מעשה שמעורר פלצות וגועל, והוא מסמן יותר מכל שהמאבק על חיים דמוקרטיים והגונים כאן מדינה לא הסתיימו, ושאותם קינים אפלים ואלימים שמבקשים לפגוע בנפש אדם כדי לפגוע בראש ממשלה, לפגוע בדמוקרטיה – ממשיכים לפעפע ולסכן את החברה הישראלית". עוד הוסיפה יחימוביץ' כי "התכנסנו כאן אנשים רבים שמוקירים את זכרו של רבין, כדי להגיד שהמאבק על חברה נורמלית, הגונה, חברת מופת, דמוקרטית, צודקת ונטולת אלימות יימשך ככל הנראה, ולצערנו, עוד הרבה זמן".

חברי מפלגת העבודה באנדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב לרגל שחרור חגי עמיר מאי 2012. דרור עינב
"המחזה של הסייען לרצח רבין יוצא מהכלא, מסמן 'V' ואומר שאינו מתחרט על מעשיו, הוא מעשה שמעורר פלצות וגועל". מנהיגי "העבודה" באנדרטה לזכר רבין/דרור עינב

ח"כ זחאלקה: "שביתת הרעב של האסירים תצית אינתיפאדה שלישית"

ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר סיעת בל"ד, אמר אמש בהפגנת הזדהות עם שביתת האסירים בכפר כנא כי "שביתת האסירים תצית אינתיפאדה שלישית". לדבריו "אנו בימים של השקט לפני הסערה, אך אם חס וחלילה ימות אחד האסירים השובתים, יפרוץ מרד בבתי הסוהר ואינתיפאדה שלישית". הדברים נאמרו, בין היתר, על רקע הידרדרות חמורה במצבם הבריאותי של בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה, שני אסירים פלסטינים השובתים רעב מזה 67 ימים. לצד זאת, הפלסטינים טוענים כי יותר מ-2,000 אסירים פלסטינים שובתים רעב מזה 18 יום במחאה על תנאי כליאתם ו"ההתנכלות כלפיהם".

חשד לרצח בבאר שבע: גבר ביקש מנערים שקט ונדקר למוות
גדי ויכמן, בן 36 ואב לשניים, נרצח לפנות בוקר בבאר שבע בדקירות מתחת לביתו בעיר. על פי החשד, חבורה של נערים דקרה אותו למוות לאחר שהעיר להם על הרעש שהשמיעו, שהפריע לשנת בתו הפעוטה, שרק אתמול חגגה יום הולדת שנתיים. המשטרה מחפשת אחר שלושה נערים ונערה החשודים במעורבות במקרה, ושנמלטו מהמקום. מיכל ויכמן, אשתו של גדי, סיפרה כי בעלה ירד מהדירה כדי לשוחח עם הנערים. היא נשארה בבית עם הילדים, ואז שמעה קטטה ורעש של בקבוקים מתנפצים. בבכי, סיפרה: "מה שקרה – קרה. פחדתי שהם יעשו לו משהו. הוא לא הספיק להגיד מילה. ראיתי בחור שהולך אליו בהליכה מהירה, נוגח בו ודוקר אותו. גדי תפס את הבטן, קרס והשתטח על הרצפה". "קראתי לשכנים ולכל מי שהיה יכול לענות", סיפרה בכאב. "מסרתי את הילדה לשכנה שהצלחתי להעיר, ורצתי למטה. ליטפתי את הראש של גדי, הוא נשם שתי נשימות, וזהו. המשטרה הזיזה אותי". לדבריה, זה "יום שהחל ביום הולדת ונגמר ברצח".

כותרות נוספות:
תושבים בשבי שומרון: "חגי עמיר אינו רצוי כאן"
צפו בשליט מדווש לשלום: "אני מתחיל לחזור לחיים"
ירדן: מאות הפגינו נגד השלטון ושרפו דגל ישראל
מצרים בוערת: שוטר נהרג ועשרות נפצעו בעימותים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully