וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים בוערת: שוטר נהרג ועשרות נפצעו בעימותים

ניר יהב

4.5.2012 / 22:44

אלפי אזרחי מצרים יצאו לרחובות הערים הגדולות והפגינו נגד השלטון. מאות ניסו לפרוץ מחסום ליד משרד ההגנה בבירה, בעקבות זאת הטיל הצבא עוצר לילי על רחובות קהיר

גורם רשמי במצרים מסר הערב (שישי) כי במהלך העימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון, שאירעו היום בקהיר, נהרג שוטר מצרי. בנוסף נפצעו עשרות בני אדם, 20 מתוכם מאנשי כוחות הביטחון. בתוך כך, בעקבות העימותים בבירה, הטילה המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים עוצר לילי על רחובות קהיר החל מהשעה 23:00 הלילה ועד 7:00 מחר בבוקר.

על רקע ההתנגשויות האלימות שפרצו השבוע בכיכר עבאסיה בקהיר, שבמהלכם נהרגו תשעה בני אדם, אלפי אזרחי מצרים הפגינו משעות הבוקר במספר מוקדים בבירה והתעמתו עם כוחות של צבא מצרים. במהלך העימותים, כמה מאות מפגינים ניסו לפרוץ את אחד המחסומים הנמצא בסמוך לבניין משרד ההגנה בקהיר ובתגובה השיבו כוחות הביטחון המצרים בירי גז מדמיע ובזרנוקי מים. על פי הדיווחים ממצרים, בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים, שבמהלכם זרקו המפגינים אבנים על השוטרים, נפצעו עשרות בני אדם.

אלפים מפגינים בקהיר, מצרים, מאי 2012. רויטרס
האזרחים יצאו בקריאות נגד המועצה הצבאית העליונה ודרשו ממנה להעביר את השלטון לידיים אזרחיות. קהיר, היום/רויטרס

בהפגנות יצאו האזרחים בקריאות נגד המועצה הצבאית העליונה, השולטת במצרים מאז שהודח הנשיא לשעבר חוסני מובארק לפני יותר משנה, ודרשו ממנה להעביר את השלטון לידיים אזרחיות. לצד זאת, נערכות הפגנות נגד המועצה הצבאית גם במספר ערים נוספות ברחבי מצרים, כשהגדולה בהן בעיר אלכסנדריה, שם קוראים המפגינים למועצה הצבאית שלא לזייף את הבחירות לנשיאות שצפויות להיערך עוד שבועיים וחצי.

המועמד העצמאי לנשיאות מצרים, עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, שהשתתף בהפגנה, האשים את המועצה הצבאית באירועי האנרכיה שפרצו בימים האחרונים בקהיר. הוא מתח ביקורת על האופן שבו המועצה מנהלת את ענייני המדינה משום שלדבריו, הוא מוביל לפריצתם של עימותים אלימים.

בתוך כך, משרד החוץ הסעודי אישר מוקדם יותר כי עבדאללה מלך ערב הסעודית הורה להשיב "תוך 48 שעות" את השגריר הסעודי לקהיר, זאת לאחר שזומן להתייעצויות בארצו בעקבות המשבר שפרץ ביחסים בין המדינות לפני כשבוע. כזכור, לפני כמה ימים הודיעה ערב הסעודית כי היא סוגרת את שגרירותה במצרים ומשיבה את השגריר שלה לריאד בשל הפגנות שנערכו מצרים נגד ערב הסעודית במחאה על מעצרו של פעיל זכויות אדם מצרי בערב הסעודית.

עוד באותו נושא:
ברביעי: 20 הרוגים במצרים; "ידי המועצה זוהמו בדם"
מצרים: המועמד האיסלמי כבר מאיים ב"מהפכה חדשה"
מדינאי נגד איסלמי: מרוץ דו-ראשי לנשיאות מצרים


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully