וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: מאות הפגינו נגד השלטון ושרפו דגל ישראל

ניר יהב

4.5.2012 / 18:20

300 מפגינים יצאו לרחובות הבירה למחות בתום תפילות יום השישי נגד הממשלה שהוקמה השבוע וקראו לבטל את הסכם השלום עם ישראל: "לגרש את השגריר הישראלי מעמאן"

כ-300 אזרחים ירדנים הפגינו היום בצהריים (שישי) בבירה עמאן נגד הממשלה החדשה שהוקמה לפני ימים ספורים בממלכה. במהלך ההפגנה שרפו המפגינים את דגל ישראל ואת דגל ארצות הברית ויצאו בקריאות נגד הסכם השלום עם ישראל. בין היתר קראו המפגינים קריאות כגון "מוות לישראל" ו-"לגרש את השגריר הישראלי מעמאן", וכן קראו לסגור את השגרירות הישראלית בעמאן.

לאחר תפילות יום השישי יצאו מאות המפגינים מאזור מסגד אל-חוסייני שבמרכז עמאן תוך שהם יצאו בקריאות נגד הממשלה החדשה שהוקמה וקראו לה להתפטר, וכן נגד ראש הממשלה החדש, פאיז טראוונה, שכיהן כבר בעבר כראש ממשלת ירדן. בין השאר הם קראו "שמע, פאיז, שמע – העם הירדני לא ייכנע".

צפו בסרטון מההפגנה המתעד את שריפת הדגל:

טראונה, 63, כיהן בתפקיד בשנים 1998-1999 כראש ממשלת ירדן. בדיוק בתקופה זו מת המלך חוסיין ועבדאללה בנו הפך למלך. בנוסף מילא טראונה שורה של תפקידים בכירים, ביניהם שר החוץ, ראש לשכתו של המלך, שר התעשייה והמסחר וכן ראש המשלחת הירדנית לשיחות השלום עם ישראל. הוא החליף בתפקיד את עאוון חסאוונה, שהתפטר במפתיע.

מאז חודש ינואר בשנה שעברה מתקיימות ברחבי ירדן הפגנות מחאה של אזרחים רבים הדורשים מהשלטון לקדם רפורמות פוליטיות וכלכליות ולהיאבק בשחיתות. מיד לאחר פרוץ ההפגנות אשתקד פיטר עבדאללה את הממשלה ומינה חדשה תחתיה. למרות זאת ממשיכים אזרחי הממלכה להפגין בעד קידום רפורמות פוליטיות.

לקריאה נוספת
לפני שבוע: ראש ממשלת ירדן התפטר במפתיע - המלך מינה מחליף

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully