וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ל-CNN: הסנקציות לא עובדות; אנו יודעים הכל

בריאיון, התייחס רה"מ לשורת נושאים, ואמר כי המדינה הפלסטינית תהיה "רציפה ולא כמו גבינה שוויצרית". לדבריו, "הצנטריפוגות נעות כל העת. הסנקציות חייבות לעבוד, ובקרוב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאמין כי העיצומים הבינלאומיים שהוטלו על אירן מכבידים על כלכלתה של המדינה, אך מנגד, טרם הצליחו לפגוע בתכנית הגרעין שלה, ולא הסבו לה "ולו את הנזק הקטן ביותר". את הדברים אמר נתניהו בריאיון לתכנית "אאוטפרונט" ברשת CNN, שצולם בלשכתו בירושלים.

הריאיון ישודר במלואו לפנות בוקר (רביעי), וחלקים ממנו הופצו הערב. נושאים אחרים שעלו בריאיון הם יחסיה של ישראל עם ארצות הברית ואיומי הטרור במזרח התיכון ובעולם כולו. בנושא הפלסטיני, אמר נתניהו, כמה ימים אחרי שעמיתו הפלסטיני "הבריז" מפגישה עמו, כי מדינה פלסטינית שתקום בעתיד "צריכה להיות בעלת רציפות, ולא כמו גבינה שוויצרית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבת הקשתה על נתניהו: "מאין ידוע לישראל מה בדיוק מתרחש באירן?" הוא השיב: "אני יודע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכתבת, ארין ברנט, שאלה את ראש הממשלה נתניהו לגבי דיווחים לפיהם 56 אחוזים מהמכליות של אירן עוגנות מחוץ לנמלים מכיוון שאירן אינה מצליחה למכור את הנפט שהיא מייצרת. בתשובה, אמר ראש הממשלה כי העיצומים אכן משפיעים, אך כי טרם יש להם השפעה על תכנית הגרעין הצבאית של הרפובליקה האיסלמית.

רה"מ סירב להגיד מה תעשה ישראל אם יכשלו העיצומים

"הצנטריפוגות עדיין נעות", הזהיר נתניהו, הן נעו גם לפני שסבב השיחות עם אירן החל לאחרונה. הן נעו בזמן השיחות, והן נעות גם בזמן שאנו משוחחים כעת", אמר. לדברי נתניהו, "מוטב שהעיצומים ישפיעו, וישפיעו בקרוב". עם זאת, הוא לא פירט מה בכוונת ישראל לעשות במקרה שהעיצומים יכשלו, ולא התייחס לדיווחים כי ישראל מתכננת לתקיפה צבאית של מתקני הגרעין של אירן.

בתשובה לשאלה כיצד ישראל יודעת מה מתרחש באירן, או כיצד ידוע לה אם ומתי העיצומים משפיעים על תכנית הגרעין הצבאית של המדינה, השיב נתניהו בביטחון: "אנו יודעים". לאחר מכן הוסיף כי "אנו יודעים, וגם אחרים יודעים, ואנו משתפים את מה שאנחנו יודעים". "זה לא המקרה של הספקות שהיו לגבי סדאם חוסיין", אמר, בהתייחס לחיפושים שעשו כוחות הקואליציה אחר הנשק להשמדה המונית שלכאורה היה בידי הרודן העירקי - נשק שמעולם לא נמצא.

אירן, ישראל והגרעין - כותרות נוספות
הנשיא אחמדינג'ד: הצבא שלנו יתגונן מול כל מתקפה
אך בטהרן רומזים: יתכן שנגיע לפשרה במו"מ הגרעין
האם לאירן יש פצצה? הערכותיה של ישראל בספק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully