וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: פיאד החליט להיעדר מהפגישה עם נתניהו

טל שלו

17.4.2012 / 17:37

לדברי בכיר הרשות סאיב עריקאת, ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד החליט שלא להגיע לפגישה הנדירה בירושלים עם מקבילו הישראלי. לא נמסרה הסיבה להיעדרותו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשליח המיוחד עו"ד יצחק מולכו נועדו הערב במעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים עם ראש צוות המומ הפלסטיני סאיב עריקאת וראש מנגנון המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית, מאג'ד פארג'. בסיום הפגישה פירסמו הצדדים הצהרה משותפת בה נמסר כי "ישראל והרשות הפלסטינית מחויבים להשגת שלום".

בכיר הרשות הפלסטינית ונציגה? למשא-ומתן מול ישראל, סאיב עריקאת, הודיע הערב (חמישי) כי ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, לא יגיע לפגישה שנקבעה לו בירושלים עם מקבילו הישראלי, בנימין נתניהו.

לפגישה, שהחלה סמוך לשעה 18:00, הגיעו רק עריקאת ובכיר נוסף, מאג'ד פרג', ראש המודיעין הפלסטיני. עריקאת סירב לפרט מדוע פיאד החליט, ברגע האחרון, שלא לבוא לפגישה. ככל הנראה, יתכן שמדובר במועד שנקבע לה - יום האסיר הפלסטיני, שבו מאות אסירים ועצירים בבתי הכלא בישראל שובתים רעב, מחאה על תנאי החזקתם ללא משפט הוגן.

בנימין נתניהו בוועדת טירקל. רויטרס
קיבל "ברז". נתניהו/רויטרס

איגרת שהעביר עריקאת לנתניהו כוללת דרישה מממשלת ישראל לקבל את עקרון שתי המדינות בגבולות 67' תוך הסכמה לחילופי שטחים קלים, הקפאת הבנייה בהתנחלויות ושחרור אסירים פלסטינים, בעיקר כאלה שנעצרו לפני הסכם אוסלו בשנת 1993.

עוד מראש, הציפיות היו נמוכות

עוד קודם לפגישה, שני הצדדים הנמיכו ציפיות ולא הביעו תקוות גדולות כי היא תסתיים בבשורה לחידוש המשא-ומתן הישיר בין הצדדים. זו הייתה אמורה להיות הפגישה הראשונה, זה שנה ושמונה חודשים, בין ראש הממשלה נתניהו למקבילו הפלסטיני פיאד. בלשכת ראש הממשלה בירושלים שמרו על חשאיות בנוגע לפגישה ולמועד המדויק שלה וסירבו להגיד היכן היא הייתה אמורה להיערך, ובאיזו שעה בדיוק.

עורך הדין יצחק מולכו, שייצג את ישראל בסבב השיחות מול הנציגים הפלסטינים בעמאן, היה אמור גם הוא לבוא לפגישה, והשתתף בניסוח האיגרת שרצה למסור לאבו מאזן. המשלחת הפלסטינית ביקשה להעביר לנתניהו איגרת מאבו מאזן, בה יפרט ראש הרשות הפלסטינית עקרונותיו המדיניים.

לקריאה נוספת
הפגישה שלא קרתה: בקץ שנתיים של קיפאון
וברקע: יום האסיר: שביתות רעב - וחגיגות
עם הנשיא פרס, פיאד דווקא היה מוכן לשבת

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully