וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שלושה רבעים מהצרפתים כבר הצביעו בקלפיות

עד השעה 17:00 מימשו כבר 71% מהצרפתים את זכותם בקלפיות. הנתון לא מבשר טובות עבור המועמדים הקיצונים, שקיוו כי אחוז נמוך יותר יפגע במועמדים המובילים - סרקוזי והולנד

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

משרד הפנים של צרפת הודיע אחר הצהריים (ראשון) כי עד השעה 17:00, כ-71% מבעלי זכות ההצבעה במדינה כבר מימשו את זכותם הדמוקרטית, והצביעו בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות. מדובר בשיעור הצבעה גבוה מאוד, ועם זאת, בבחירות הקודמות, כ-74 אחוזים מהאזרחים כבר הצביעו עד השעה 17:00.

מכון הסקרים IFOP מעריך כי הפעם, אחוז ההצבעה הסופי יעמוד על כשמונים אחוזים. שיעור הצבעה גבוה מחזק בדרך כלל את המועמדים המתונים במרכז, ומחליש את המתמודדים הקיצונים - במקרה זה, מארין לה פן מהימין הלאומני, וז'אן לוק מלנשון מהשמאל הקומוניסטי, שלפי הסקרים האחרונים, אמורים לגרוף כ-15% מהקולות כל אחד.

כך או כך, אם לא יקרה דבר מפתיע, ההצבעה היום צפויה להוליד סיבוב שני שייערך בעוד שבועיים בדיוק, ב-6 במאי, בין שני המועמדים העיקריים: נשיא צרפת המכהן, ניקולא סרקוזי ממפלגת הימין-מרכז, ומנהיג מפלגת השמאל-מרכז הסוציאליסטית, פרנסואה הולנד.

כיתר המועמדים, גם סרקוזי מיהר לממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע לעיני המצלמות, אך בקלפי בפריז, שאליה הגיע יחד עם רעייתו, קרלה ברוני, לא אמר דבר לאחר הצבעתו. זמן קצר לפניו הצביע גם הולנד, שבפיו דווקא היה מסר ברור: "הבחירות הללו ישפיעו על אירופה כולה, ולכן רבים צופים בנו ותוהים לגבי זהות המנצח. לפיכך, אני לא נמצא רק במרוץ בין מועמדים - אני במרוץ לספק למדינתי תמריצים חדשים ולהעניק לאירופה מחויבות חשדה וכיוון חדש".

הבחירות בצרפת - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
צרפת בוחרת: המרוץ צמוד - בדרך לסיבוב שני
הנקמה בסרקוזי מחברת בין המוסלמים לשמאל הקיצוני
משלהב המונים, יורשת וממליך מלכים: המועמדים האחרים
"בלינג בלינג" נגד "הנורמלי": הטבח בטולוז יציל לסרקוזי את הנשיאות?

פרנסואה הולנד, מועמד לנשיאות צרפת, מגיע עם בת זוגו להצביע בקלפי העיר לגואן, כדי להצביע בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות, 22 באפריל 2012. רויטרס
גם הולנד הגיע היום לקלפי בליווי בת זוגו, ואלרי טרייווילר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully