וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הטורנדו נמשכת: הרוגים והרס רב באוקלהומה

עשרות סופות חלפו בתוך יממה ב"סמטת הטורנדו" במרכז ארה"ב. אחת מהן פגעה ישירות בעיירה וודוורד - שם נהרגו חמישה, בהם שני ילדים. "לא היינו מוכנים כי האזעקות לא פעלו"

רויטרס

עונות סופות הטורנדו במערב התיכון של ארצות הברית ממשיכה לספק תמונות עוצרות נשימה - אך גם לגרום לקורבנות בנפש ולנזקים גדולים ברכוש. עשרות סופות טורנדו היכו אתמול והיום במדינות אוקלהומה, קנזס, נברסקה ואיווה - אזור המישורים הגדולים במרכז ארצות הברית המכונה "סמטת הטורנדו" - וזרעו הרס רב.

עוד מעונת הטורנדו הנוכחית בארה"ב:
לפני שבוע: 12 סופות בטקסס, "מיליונים במקלטים"
צפו: הטורנדו הגיע, הסמארטפונים נשלפו - ותיעדו
ארה"ב משתאה: הצילה ילדיה מטורנדו ורגליה נקטעו
אינדיאנה: פעוטה שמשפחתה נספתה בטורנדו נמצאה בשדה

סופת טורנדו שתועדה במדינת קנזס, 15 באפריל 2012. רויטרס
אחת הסופות חולפת אתמול במדינת קנזס/רויטרס

למרבה המזל, רוב הסופות היכו בשעות היום ובאזורים לא מיושבים, ולכן כמות הנפגעים הייתה יחסית קטנה. אולם פגיעה ישירה קשה אחת נרשמה בעיירה וודוורד באוקלהומה הדרומית - שם דווח על לפחות חמישה הרוגים, בהם שני ילדים. הרשויות בעיירה הסבירו כי רבים מתושביה הופתעו לחלוטין על ידי הסופה ולא הספיקו להסתתר במקלטים - משום שלא כל סירנות האזעקה בה פעלו. וודוורד, אגב, נפגעה בשנת 1947 מסופת טורנדו שעד היום נחשבת לקטלנית ביותר בתולדות אוקלהומה - 116 נהרגו אז.

כרגיל במקרים כאלו, סרטונים המתעדים את איתני הטבע המשתוללים מילאו במהרה את הרשת, ובהם גם סרטון אחד מוודוורד עצמה, שזכה למאות אלפי צפיות, בו ניתן לראות בין היתר ברד בגודל של כדורי טניס צונח מהשמים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סופת טורנדו שתועדה במדינת נברסקה, 15 באפריל 2012. רויטרס
ברקים שנקלטו במצלמה במהלך טורנדו בנברסקה, הלילה/רויטרס

עונות הטורנדו בארצות הברית, שהחלה יחסית מוקדם השנה, כבר גבתה עד כה את חייהם של 62 אדם. למרות זאת, במיד-ווסט עדיין מקווים ש-2012 לא תדמה לקודמתה 2011, שכבר הוכתרה כ"שנת הטורנדו" לאחר שבסופות במהלכה נהרגו לא פחות מ-550 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully