וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כ-12 סופות טורנדו הכו בטקסס, "מיליונים במקלט"

4.4.2012 / 5:33

עונת הטורנדו הגיעה מוקדם השנה לאזור, ואילצה מיליוני בני אדם לתפוס מקלט. מאות מבנים ניזוקו, אך עד עתה לא דווח על נפגעים. "ראיתי משאיות עפות באוויר כמו צעצועים"

כתריסר סופות טורנדו הכו הלילה (רביעי) באזור העיר דאלאס שבטקסס, ארצות הברית. הן זרעו הרס רב והשליכו לאוויר משאיות וכלי רכב אחרים, אולם עד כה לא דווח על נפגעים. השירות המטאורולוגי המקומי דיווח כי עשר עד 12 סופות טורנדו נצפו, במסגרת סופת ענק המתחוללת באזור המטרופולין של דאלאס, הרביעי בגודלו בארצות הברית.

צפו בטורנדו מעיפה משאיות כפי ששודר ברשת CNN:

על פי הדיווחים, מאות בתים ובתי עסקים נפגעו בסופות, שהחלו בשעות הצהריים, בזמן שבתי הספר ומקומות המסחר היו פתוחים והומי אדם. רוב מ-6.3 מיליוני התושבים באזור נאלצו לתפוס מחסה, במקלטים או מרחבים מוגנים אחרים. "ראינו גגות נזרקים באוויר, בתים שוטחו לחלוטין, טרקטורים הופלו", דיווח ג'סי מור. סופת טורנדו אחת אף העיפה משאיות "כמו צעצועים", אמר נהג המשאית מייקל גלנון לסוכנות הידיעות רויטרס. "ראיתי משאית-טריילר מתפרקת לחלקים ומושלכת לגובה של 15-30 מטרים".

הריסות בית מסופות טורנדו שהכו בדאלאס טקסס אפריל 2012. רויטרס
"ראינו גגות נזרקים באוויר, בתים שוטחו לחלוטין, טרקטורים הופלו". הריסות בית בדאלאס/רויטרס

נראה כי היעדר הנפגעים עד עתה הוא בגדר מזל רב, לאחר שטורנדו אחד לפחות חלף כ-200 מטרים מבית ספר יסודי בעיר ארלינגטון, הסמוכה לדאלאס. "היינו צריכים להישאר שכובים על הרצפה למשך שעתיים", אמרה אחת התלמידות, "לא היה חשמל, כך שהיה חשוך מאוד וחם".

סופת הענק מתקרבת כעת לכיוון המדינות אוקלהומה, ארקנסו ולואיזינה – וייתכן כי סופות טורנדו נוספות ייווצרו בהמשך. מזג האוויר שיתק גם את התחבורה המקומית ושדה התעופה של דאלאס – אחד העמוסים בעולם. מאות טיסות בוטלו, ואלפי נוסעים נאלצים להמתין לסוף הסערה. מושל טקסס, ריק פרי, הפציר באזרחים להישמע להוראות הבטיחות ולהימנע מלצאת לכבישים ולדרכים. "סופות הטורנדו ההרסניות האלו מוכיחות לנו כמה מהר יכולה אמא אדמה להכות במדינה שלנו", מסר פרי בהודעה רשמית.

עונת הטורנדו החלה מוקדם השנה, ומתחילת 2012 כבר נהרגו 57 בני אדם כתוצאה מהסערות באזור. הרשויות חוששות כי יהיה זה שחזור של 2011, השנה הקטלנית ביותר במאה האחרונה מבחינת סופות, אז הגיע מניין ההרגים לכ-550 בני אדם ועלות הנזק הכולל מאסונות מזג האוויר טיפס לשיא של 26 מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully