וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פעוטה שמשפחתה נספתה בטורנדו נמצאה בשדה

לפחות 39 נהרגו בגל הסופות האחרון במערב התיכון, כשאת עיקר הנזק סופגות קנטאקי ואינדיאנה - משם מגיע סיפורה הטראגי של איינג'ל בבקוק בת השנה. צפו בתיעוד מתוך הסופות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

סופות הטורנדו בארצות הברית ממשיכות לגבות קורבנות. לפחות 39 הרוגים נרשמו עד כה בסערות ההרסניות שהיכו בעוצמה בימים האחרונים במערב התיכון ובדרום המדינה, כשהגל האחרון מתמקד בחמש מדינות - אלבמה, ג'ורג'יה, קנטאקי, אוהיו ואינדיאנה. מספר הקורבנות הגדול ביותר עד כה נרשם בקנטאקי, שם נהרגו לפחות 20 בני אדם. גם מניין ההרוגים באינדיאנה לא רחוק מכך, ועומד כבר על 14.

מאינדיאנה מגיע גם סיפורה הטראגי במיוחד של איינג'ל בבקוק, תינוקת בת שנה וחודשיים, שאותרה אתמול (שבת) בשדה המרוחק למעלה מ-16 קילומטרים מביתה בעיירה ניו פקין, כשהיא במצב קשה מאוד. איינג'ל הקטנה שהתה יחד עם משפחתה בקרוואן בו גרו, כשסופת הטורנדו העזה היכתה בו. שני הוריה ושני אחיה - אחד מהם בן חודשיים בלבד - נהרגו במקום. מצבה של איינגל עצמה מוגדר קריטי, ועדיין לא ברור אם תשרוד את האסון.

הסופות בארה"ב - עוד כותרות:
מכת הטורנדו הראשונה בשבוע שעבר: "קמנו למצב של כאוס"
בסוף השבוע: הסופות המשיכו לגבות קורבנות
2011 - שנת הטורנדו בארה"ב: מקרה או גזירה משמיים?

הרס בעקבות פגיעת טורנדו בעיירה הנריוויל, אינדיאנה, 3 במרץ 2012. רויטרס
אוטובוס תלמידים שהועף על ידי הטורנדו בעיירה הנריוויל, אינדיאנה/רויטרס

התושבים ששבו לבתיהם לאחר סוף השבוע הסוער סיפרו על רגעי האימה. סטיב קלאופפר, תושב העיירה צ'לסי שבאינדיאנה, סיפר לרויטרס כי כשראה את הסופה מתקרבת, פשוט נכנס לרכבו ונמלט. "זה לא היה משפך, זה היה קיר שחור", ניסה לתאר את שראה. "זה נראה יותר כאילו זה מתגלגל מאשר מסתובב, אבל זה היה רחב, כלומר, לא הייתה שום דרך להימלט. אין לנו מרתף ואין לנו לאן ללכת, אז הדבר הכי טוב עבורי היה לברוח".

אמבר סנסיני, תושבת לשעבר ששבה לעיירה סיפרה כי עיניה חשכו כשראתה את בית ילדותה מנופץ לרסיסים. "אני פשוט לא יכולה להאמין למראה עיניי", היא אומרת. "זה המקום בו גדלתי, והילדים שלי היו כאן רק בסוף השבוע שעבר לסוף שבוע עם ההורים שלי. הבית של דודתי ודודי מדרגה שניה כבר לא קיים יותר".

הרס בעקבות פגיעת טורנדו בעיירה איסט ברנסטאדט, קנטאקי, 3 במרץ 2012. רויטרס
איסט ברנסטאדט, קנטאקי/רויטרס

גם במחוז טלפוזה שבמדינת אלבמה הדרומית, התמונות היו דומות מאוד. עשרות בתי מגורים קרסו, מכוניות הועפו למרחק, ולתושבים נותר רק לנסות ולאתר חפצים יקרי ערך בין ההריסות. "בדיוק ראינו טלוויזיה, כשראינו שהסופה ממש קשה", סיפר אד סלר, תושב טלפוזה, על רקע הריסות ביתו. "נראה היה שזו הולכת להיות פגיעה קטלנית, אז עלינו לבית של חמי וחמתי. יש להם בית לבנים שם למעלה, והלכנו להיות איתם. אחרי שזה נגמר, ירדנו למטה, וזה מה שראינו. זו הייתה פגיעה ישירה.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כבר שוחח עם מושלי המדינות שנפגעו, והציע סיוע ממשלתי בשיקומן. נכון לעכשיו, סופות נוספות אמנם לא נראות באופק - אך החזאים חוששים כי 2012 תהיה שנה רוויות סופות בארצות הברית, בדומה לשנה שעברה, שנחשבה לקטלנית ביותר במדינה זה קרוב למאה שנה.

הרס בעקבות פגיעת טורנדו בעיירה הנריוויל, אינדיאנה, 3 במרץ 2012. רויטרס
הנריוויל, אינדיאנה/רויטרס
הרס בעקבות סופת טורנדו בעיירה ווסט ליברטי, קנטאקי, 4 במרץ 2012. רויטרס
ווסט ליברטי, קנטאקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully