וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופות הטורנדו במערב התיכון ממשיכות לגבות הרוגים

3.3.2012 / 4:25

עד כה נמנו 19 מתים בסופות הטורנדו העזות שפקדו את המערב התיכון, מרביתם באינדיאנה ובקנטאקי. החזאים חוששים ש-2012 תהיה דומה לשנה שעברה, בה נהרגו בסערות 550 בני אדם

סופות טורנדו עזות חלפו דרך מדינות המערב התיכון של ארצות הברית, וגבו את חייהם של לפחות 19 בני אדם, בעיקר באינדיאנה ובקנטאקי. בתים שלמים נחרבו, מאות אסירים פונו מבית כלא שכתליו ניזוקו, מכוניות התעופפו באוויר ורבבות תושבים נאלצו להסתגר בבתיהם. סופות עזות כבר פגעו בתחילת השבוע בקנזס, במיזורי, באילינוי ובטנסי.

צפו: יממה של סופות בסרטון אחד (KnoxNews.com)

לפחות שמונה בני אדם נהרגו בשני מחוז בדרום אינדיאנה. שתי עיירות, הנריוויל ומריוויל, ספגו את מרב הנזק. שכונות שלמות נחרבו לגמרי ויש חשש לחייהם של ארבעה תושבים נעדרים.

מושל אינדיאנה, מיץ' דניאלס, הודה כי התושבים אינם יכולים להתמודד עם "אמא אדמה במלוא אכזריותה", והבטיח כי יבקר במקומות שנפגעו. ברשת CNN שודרו תמונות שבהן נראו עובדי חילוץ מנסים לאתר ניצולים בבתים שנחרבו, לצד אוטובוס תלמידים שהושלך לתוך בניין. מחשש לנפגעים נוספים, בתי ספר, בנייני ממשלה ועסקים רבים סגרו את שעריהם.

הריסות מבנים בעיר צ'לסי אחרי טורנדו שחלף בעיר. אינדיאנה, מרץ 2012. רויטרס
מבנים שנחרבו בעיר צ'לסי באינדיאנה/רויטרס

העיר הנטסוויל באלבמה כבר נפגעה מטורנדו בחודש אפריל של השנה שעברה, בו נספו 364 בני אדם. סופה עזה במהירות של 190 קמ"ש חלפה דרך העיר אתמול, ושבעה בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים. לפי נתוני הרשויות, כ-40 בתים נחרבו ביימה האחרונה ועוד 150 נפגעו מהסופה. 300 אסירים פונו בבהילות מבית הכלא ליימסטון, שחלקים מהגג שלו נעקרו מהרוח וכמה קטעים מהגדר המקיפה אותו ניזוקו.

החזאים חוששים כי 2012 תהיה שנה רוויות סופות, בדומה לשנה שעברה, אז גבו סערות קשות את חייהם של כמעט 550 בני אדם. 2011 נחשבה לשנה הקטלנית ביותר מבחינת מזג אוויר זה כמעט חמישים שנה.

הריסות מבנים בהאריסבורג אחרי טורנדו שפקד את העיר. אלבמה, מרץ 2012. רויטרס
חורבות העיר האריסבורג, אלבמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully