וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב משתאה: הצילה ילדיה מטורנדו ורגליה נקטעו

לאחר הסופות באינדיאנה נחשף סיפורה של סטפני דקר, שסוככה בגופה על 2 ילדיה בעוד הבית מתמוטט סביבם ונשאב למערבולת. הילדים יצאו ללא פגע: "לא יכולתי להרשות לעצמי להתעלף"

כשהשמים הפכו אט-אט שחורים, וסטפני דקר הבינה שסופת הטורנדו מתחילה לשאוב את ביתה אל תוך מערבולת הרוח, היא הבינה שהברירה היחידה שנותרה לה היא להגן על שני ילדיה בגופה. היא מיהרה לעשות זאת, וכעת - ימים ספורים לאחר הסופה שהשמידה חלקים נרחבים מהעיירה הנריוויל שבמדינת אינדיאנה - מתגלה סיפורה, ואמריקה כולה מצדיעה לגיבורה בת ה-37 שהצליחה לסוכך על שני הילדים מחלקי הבית המתמוטט. הם יצאו ללא פגע, אולם היא איבדה את שתי רגליה.

שבוע של סופות טורנדו בארה"ב - כל הכותרות:
מכת הטורנדו הראשונה: "קמנו למצב של כאוס"
בסוף השבוע: הסופות המשיכו לגבות קורבנות
ארה"ב: פעוטה שמשפחתה נספתה בטורנדו נמצאה בשדה
2011 - שנת הטורנדו בארה"ב: מקרה או גזירה משמיים?

"הבנתי שהרגל שלי כמעט לא מחוברת ושהמצב גרוע", סיפרה אמש (שני) דקר לרשת ABC, בראיון בבית החולים בו היא מאושפזת בלואיוויל שבקנטאקי. "ידעתי שאם לא אקבל עזרה במהרה, אני אדמם למוות". לבסוף הצליחו עובדי הצלה לפנותה בזמן ולהציל את חייה, ולמנוע את הצטרפותה למניין 39 ההרוגים ב-140 סופות הטורנדו שהיכו בתוך שלושה ימים בשבוע שעבר בשורה של מדינות במרכז ודרום ארה"ב. אך עבור הרגליים, שהתרסקו מכובד חלקי הבית שנפלו עליהן, זה כבר היה מאוחר מדי: שתיהן נקטעו בניתוח ביום שישי, האחת מעל הברך והאחרת מתחתיה. כמו כן, מטפלים הרופאים באחת מריאותיה, שנוקבה על ידי צלע שבורה.

"זה לא היה דומה לשום שבר שציפיתי לו", סיפרה דקר על רגעי האימה. "לא האמנתי שגם בתוך מיליון שנה הבית שלי יתעופף באוויר. שמעתי שאגה, כמו רעש של רכבת מגיעה, והבנתי שזה מגיע. זה היה כל כך חזק, שהבנתי מיד שאני צריכה לעשות משהו יוצא דופן. הבנתי שסתם להישאר במקום לא יספיק".

הרס בעקבות פגיעת טורנדו בעיירה הנריוויל, אינדיאנה, 3 במרץ 2012. רויטרס
כך נראתה הנריוויל לאחר פגיעת הסופה בשבוע שעבר/רויטרס

בעקבות התובנה הזו, דקר פעלה. היא ירדה למרתף עם בנה דומיניק בן השמונה ובתה ריס בת החמש. כשהבית החל לקרוס, היא ניסתה לגונן עליהם עם שמיכה. "אני זוכרת הכל", סיפרה. "הייתי בהכרה כל הזמן. לא יכולתי להרשות לעצמי להתעלף. הם היו צריכים אותי. אבל גם הבן שלי גיבור - הוא זה שיצא החוצה והזעיק עזרה". בעוד הילד מזעיק את השכנים, השתמשה דקר בשמיכה כחסם עורקים לרגליה.

סטפני ובעלה ג'ו מספרים כי הבית שנחרב היה בית החלומות שלהם. לפני שבנו אותו, אף הותירו ביסודות הבטון טביעות יד של שני ילדיהם, ונשבעו לא לעזוב אותו לעולם. כעת ניתן שוב לראות שתי הטביעות הקטנות בבטון, עדות אילמת לבית החלומות שאיננו עוד - וגם למשפחה חזקה שהצליחה לשרוד את האסון ולהישאר מאוחדת.

נזק מסופת טורנדו בעיירה הריסבורג, אילינוי, 29 בפברואר 2012. Seth Perlman, AP
עוד עיירה שספגה נזקים קשים: הריסבורג שבמדינת אילינוי/AP, Seth Perlman

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully