וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: סוריה עוצרת, מענה והורגת מאות ילדים

נציבת זכויות האדם במתקפה חסרת תקדים על שלטון אסד: "עברו לטפל בילדים, בכמויות. ילדים נורו ברגליים, ומוחזקים בני ערובה". אנאן יבקר באירן כדי ללחוץ עליה בעניין סוריה

הרשויות הסוריות "פוגעות בילדים באופן שיטתי ומכוון". את ההאשמה החמורה הזו השמיעה היום (רביעי) נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי. בראיון ל-BBC, הביעה פילאי דאגה רבה לגורלם של מאות ילדים סורים הנמצאים במעצר, וקראה לנשיא בשאר אסד להורות על הפסקת המעצרים והרג האזרחים. האשמות מעין אלו כבר נשמעו לא פעם בחודשים האחרונים מפי האופוזיציה הסורית, ומקרים ספציפיים כגון זה של "הילד השהיד" חמזה אל-חטיב בן ה-13 אף עלו לכותרות, אולם לראשונה הן נשמעות כעת מפי אישיות בינלאומית בכירה.

"הם עברו לטפל בילדים - מאיזושהי סיבה - בכמויות גדולות. מאות נעצרו ועונו", אמר פילאי. "ילדים נורו בברכיים, הוחזקו יחד עם מבוגרים בתנאים לא הומניים, נמנע מהם טיפול רפואי והם הוחזקו כבני ערובה או כמקורות מידע". פילאר איימה כי האנשים האחראים לפעולות אלו יישאו בתוצאות, וציינה כי למועצת הביטחון של האו"ם יש "מספיק מידע" כדי לזמן גורמים במשטר הסורי לבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג (צפו בראיון המלא עם פילאי באתר ה-BBC). פילאי דיברה על רקע ההערכה החדשה שפרסם אתמול האו"ם, לפיו מתחילת ההתקוממות נהרגו כבר למעלה מ-9,000 אזרחים מאש כוחות הביטחון.

ההתקוממות בסוריה - עדכונים אחרונים:
אתמול: אש כבדה נורתה לעבר אסד בחומס
סוריה הפגיזה בלבנון; אנאן: הסורים קיבלו תכניתי
המהומות מתקרבות גם לגבול ישראל: כוח האו"ם ברמה תודרך
רוסיה משנה כיוון? "על אסד להסיג כוחותיו מהערים"

מפגינים נגד שלטונו של בשאר אסד בסוריה מחוץ לבניין האו"ם בביירות, לבנון, אוחזים בתמונתו של "הילד השהיד" חמזה אל-חטיב, 2 ביוני 2011. רויטרס
מפגינים סורים בלבנון נושאים את תמונתו של חמזה אל-חטיב, ילד בן 13 שעונה ונרצח בידי שלטונות סוריה, והפך זה מכבר לאחד מסמלי ההתקוממות/רויטרס

שפיכות הדמים נמשכת בסוריה גם היום. על פי דיווח של ארגון זכויות האדם הסורי, שלושה חיילים מהצבא נהרגו היום בקרב עם כוחות מורדים שערקו מהצבע באזור העיירה רסטן שבמחוז חומס המרכזי. לפי הדיווח, בקרב גם נפצעו ארבעה מלוחמי המורדים. עוד דיווח הארגון כי לחימה עזה מתנהלת היום בין הצדדים גם במחוז דרעא הדרומי, לאחר שחייל מהצבא איים על תושבי העיירה בוסר אל-חריר כי אם לא יסגירו את העריקים הנמצאים בה, יחל הצבא במבצע נגד העיירה.

הם יורים גם במבצרים עתיקים

גם במחוז חמה המרכזי ממשיך הצבא לפעול, ובארגון דיווחו כי היום כוחות משוריינים נכנסו היום לעיירה המרכזית קלעת אל-מדיק והכפרים שסביבה, לאחר 17 ימים של מצור והפגזות בלתי פוסקות. כוחות המורדים מתנגדים, ובמקום התפתחו, לפי הדיווח, "חילופי אש עזים". עם זאת, רוב כוחות "הצבא הסורי החופשי" נסוגו מהאזור, בשל העדיפות הניכרת בנשק של כוחות הצבא. בסרטונים שהועלו בימים האחרונים לרשת, נראית ההפגזה הקשה של העיירה, ובכלל זה נזקים קשים שגרמו הפצצות למצודה העתיקה הידועה הנמצאת בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הפצצת קלעת אל-מדיק: סרטון שעלה אתמול לרשת

בתוך כך, ממשיך קופי אנאן, שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, במאמציו לנסות ולמצוא פתרון למשבר במדינה. לאחר שאתמול הודיע כי סוריה קיבלה את "תוכנית שש הנקודות" שלו. במסגרת זאת, הוא צפוי לבקר בשבוע הבא באירן - כך מסר היום שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי. "אנאן כנראה יגיע לטהרן ביום שני", אמר סאלחי לעיתונאים באנגלית בשולי פגישתו עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, השוהה בימים אלו באירן. הוא הוסיף כי "ישנם מספר חילוקי דעות בין אירן לטורקיה בכל הנוגע לסוריה, אולם אנו מתקרבים לסגור את הפערים האלו, במיוחד בעזרת משימתו של אנאן ובתמיכתם של טורקיה, הליגה הערבית והאו"ם".

אנאן צפוי למסור בשבוע הבא תדרוך נוסף למועצת הביטחון של האו"ם על משימתו. אתמול התייחסה לנושא מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, ואמרה כי נכונותו של אסד להסכים לתכנית אנאן "תיבדק במעשיו". קלינטון קראה לאסד להסיג באופן מיידי את כוחותיו מאזורים מאוכלסים, ולהפסיק את הירי באופן מיידי. כן קראה לאופוזיציה הסורית להציג התחייבות ברורה לכלול את כל בני העם הסורי בשינוי השלטוני הצפוי, ולהגן על זכויותיהם.

הרס בעיר חומס בעקבות הפגזת צבא סוריה, מרץ 2012. רויטרס
הרס בעיר חומס בעקבות הפגזתה בידי הצבא, השבוע/רויטרס

אלו הן "שש הנקודות" בתוכניתו של אנאן: סוריה תתחייב לקיים תהליך פוליטי לאומי שיספק את הדרישות הלגיטימיות של כל בני העם הסורי; תפסיק באופן מיידי את כל ההתקפות על ריכוזי אוכלוסיה בשטח המדינה; תתחייב ל"הפסקת אש הומניטרית" של שעתיים מדי יום, כדי לאפשר פינוי פצועים והעברת אספקה, על פי המודל שהציע הצלב האדום; תשחרר את כל העצורים הפוליטיים; תאפשר חופש תנועה מלא במדינה לעיתונאים מכל העולם; ותכבד את חופש הביטוי של אזרחיה ואת זכותם להפגין בדרכי שלום. בניגוד לתוכניות קודמות של הליגה הערבית, התוכנית של אנאן אינה כוללת את הדחתו של הנשיא אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully