וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הרג "הילד השהיד" ייחקר; 41 נהרגו ביום

נמשכת מלחמת הגרסאות בין הרשויות לאופוזיציה על נסיבות מותו של חמזה אל-חטיב בן ה-13, שברשת נפוצו תמונות של גופתו המעונה. עוד עדויות לטבח בעיירות רסטן, טלביסה ואל-חירק

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ)

בשאר אסד ממשיך בצעדים נואשים לריסון ההתקוממות הנמשכת נגדו. אחרי הודעתו ביום שלישי על "חנינה גורפת" לכל הפעילים נגד השלטון, הודיעו אמש (רביעי) הרשויות הסוריות על פתיחת חקירה מקיפה לבירור נסיבות מותו של חמזה אל-חטיב, ילד בן 13 שהפך השבוע לסמל ההתקוממות העממית במדינה, לאחר שנהרג באזור העיר הדרומית דרעא.

לפי הגרסה הרשמית של השלטונות, אל-חטיב נורה למוות במהלך הפגנה, ומת במקום. בהודעה מאתמול הוא מוגדר "שהיד". ואולם ברשת נפוץ בימים האחרונים סרטון שבו נראית גופתו המחוללת, לאחר שלטענת פעילי אופוזיציה, עונה ונרצח על ידי כוחות הביטחון, ורק לאחר חודש הוחזרה גופתו לידי משפחתו. השלטונות טוענים כי העיכוב בהעברת הגופה נבע מקשיים בזיהוי. בטלוויזיה הסורית הממלכתית שודרה ביום שלישי בלילה כתבה על אל-חטיב, בה רואיין שופט שטען כי על גופתו היו "כמה פגיעות של כדורי רובה, אך ללא כל סימני עינויים".

בת 4 נהרגה ברסטן, בת 11 באל-חירק

בחוגי האופוזיציה הסוריים כבר משווים את הילד למוחמד בועזיזי, צעיר טוניסאי שהעלה את עצמו באש בדצמבר לאחר שהושפל על ידי שוטרת, ונתן את האות לפתיחת ההפיכה במדינה, שהובילה את גל ההתקוממויות בעולם הערבי.

בתוך כך, ממשיכות לזרום עדויות לטבח שמבצעים השבוע כוחות הביטחון הסוריים בעיירות רסטן וטלביסה הסמוכות לעיר חומס שבמרכז המדינה, בהן פועלים כוחות צבא וטנקים מיום ראשון. הלילה מסר עורך דין ופעיל זכויות אדם סורי לרויטרס כי בהפגזת העיירה רסטן נהרגו 41 בני אדם ביום שלישי לבדו, בהם פעוטה בת ארבע. במקביל דיווח ארגון זכויות אדם אחר על תשעה הרוגים בעיר חירק שבדרום המדינה, ארבעה כמה רופאים וילדה בת 11. על פי נתוני ארגוני זכויות האדם השונים האוספים מידע על הנעשה בסוריה, יותר מ-1,000 בני אדם כבר נהרגו מידי כוחות הביטחון מאז תחילת ההתקוממות בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully