וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: אש כבדה נורתה לעבר אסד בחומס

ניר יהב

27.3.2012 / 15:15

לפי דיווח האופוזיציה, נשיא סוריה יצא ללא פגע מההתקפה. לפני כן סייר בשכונה המופגזת באבא עמר, וגינה את "הטרוריסטים" שהרסו, לטענתו, את המבנים, התשתית והשירותים בעיר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההפקה המושקעת שצילמו שלטונות סוריה בעיר חומס הסתיימה היום (שלישי) באופן לא צפוי. הנשיא בשאר אסד קטע אחר הצהריים את ביקורו בשכונת באבא עמר בעיר, לאחר שנורתה לעברו "אש כבדה". כך דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" על פי דיווח גורמי אופוזיציה בעיר. אסד, ככל הידוע, לא נפגע כתוצאה מהירי. ברקע לכך, המשך האלימות הנרחבת ברחבי המדינה, שאף גלשה היום לראשונה לתחומי לבנוון השכנה.

הטלוויזיה הסורית שידרה לפני כן צילומים מהסיור שערך הנשיא בשכונה, שהופגזה קשות בחודשים האחרונים על ידי צבא סוריה, ובסופו של דבר הצליח הצבא להשתלט עליה לאחר שהחריב אותה לחלוטין בסוף החודש שעבר. בצילומים ששודרו נראה הנשיא עובר ברחובות העיר ואף נפגש עם תושבים - שככל הנראה נבררו היטב בידי אנשיו - המקיפים אותו תוך קריאות "איתך עד המוות". כלי התקשורת הממלכתיים הסורים דיווחו כי הנשיא הבטיח לתושבים כי השכונה "תשוב להיות יפה כפי שהייתה".

הרס ברחובות העיירה אל-קסיר שבמחוז חומס, בעקבות הפגזת צבא סוריה, מרץ 2012. רויטרס
תושב העיירה אל-קסיר במחוז חומס בוחן פגז של הצבא שנחת בה השבוע/רויטרס

"נעקוב ונוודא שכל פעולות השיקום והבנייה מחדש נעשות כמו שצריך", נראה אסד אומר לתושבים באחד הקטעים ששודרו, כשהוא ממשיך ומרחיב על אופי העבודה, המשאבים הנחוצים ולוחות הזמנים, ואף נכנס לדיון על כך עם התושבים. "עדכנו את התושבים לגבי לוחות הזמנים, כדי שיידעו מתי חייהם יוכלו לשוב לשגרה".

אנאן: סוריה הסכימה לתכניתי

עוד נמסר כי אסד שיבח במהלך הביקור את אנשי הצבא וכוחות הביטחון, וגינה את "ארגוני הטרור החמושים" שהרסו, לטענתו, את המבנים, התשתיות והשירותים בעיר. התושבים בעיר, דווח, סיפרו לו על סבלם - והוא הבטיח להם כי יעשה הכל כדי לשקם מחדש את השכונה ואת יתר חלקי העיר. "המדינה לא תשכח את מחויבותה להגן על אזרחיה", הוסיף.

על פי הדיווחים, התושבים שהתאספו סביבו אמרו לו כי "פעולות הטרור שאירעו בשכונה רק חיזקו את דבקותם במולדת ואת רצונם בביטחון ויציבות". הם הביעו הערכה לצבא הסורי "שפעל להשיב את הסדר והביטחון לעיר".

בד בבד, נמשכים המאמצים הבינלאומיים להביא לסיום המשבר בסוריה בדרכי שלום, בהובלתו של השליח המיוחד מטעם האו"ם והליגה הערבית, מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן. היום בצהריים הודיע דוברו של אנאן, אחמד פאוזי, כי סוריה קיבלה את "תכנית שש הנקודות" שהכין אנאן, הכוללת הפסקת אש יומית לצרכים הומניטריים בחסות האו"ם, ומיסוד דיאלוג בין השלטון בדמשק למנהיגי האופוזיציה והמורדים (אך לא את הדחתו של אסד). לדברי פאוזי, קבלת התכנית, שכבר אושרה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, היא "צעד ראשוני משמעותי" - אולם כעת "חשוב לוודא כי תיושם". כזכור, שלטונו של אסד כבר קיבל במהלך החודשים האחרונים באופן פומבי כמה תוכניות שונות של הליגה הערבית לסיום המשבר, אך לא עמד בסופו של דבר בהתחייבויותיו.

ההתקוממות בסוריה - עוד כותרות:
סוריה הפגיזה בלבנון; אנאן: הסורים קיבלו תכניתי
דיווח לא מאומת: "אסד יכריז בקרוב על הפסקת ההתקפות"
המהומות מתקרבות גם לגבול ישראל: כוח האו"ם ברמה תודרך
רוסיה משנה כיוון? "על אסד להסיג כוחותיו מהערים"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully