וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום נכנס לבאבא עמרו: "הרוב ברחו מכאן"

ניר יהב

7.3.2012 / 19:05

אחרי שבועות של סירוב מצד המשטר נכנס צוות של הארגון ההומניטרי, ובראשו סגנית מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, לשכונה שסבלה מטבח של הצבא. 40 נהרגו היום, 13 מהם בשכונה

"רוב התושבים עזבו את המקום, ונמלטו לאזורים אחרים בעיר" – כך אמר היום (רביעי) דובר הסהר האדום הסורי, הישאם חסן, לאחר כניסתו של צוות ארגון הסהר האדום הסורי לשכונת באבא עמרו בחומס, שסבלה בחודש האחרון מטבח מזוויע שביצע בתושביה משטרו של בשאר אסד, בזמן שהיה באזור מזג אוויר קשה במיוחד. על פי אנשי הצוות, התושבים ברחו ככל הנראה לאזורים אחרים בעיר, בהם כבר ביקרו צוותים של הסהר האדום והצלב האדום. הערב הגיעה לשכונה גם סגנית-מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, הברונית ולרי איימוס. לאחר הביקור אמרה איימוס כי העיר חומס "הרוסה לחלוטין". על פי הדוברת של איימוס, היא סיפרה כי שמעה כמה יריות בזמן שהותה בעיר.

בינתיים, הקטל בסוריה נמשך: 40 בני אדם נהרגו היום מאש כוחות הנאמנים לאסד, טוענים ארגוני זכויות אדם במדינה, ולפי רשת "אל-ג'זירה", 13 מהם מתו בבאבא עמרו.

ואלרי אמוס, נציבת האו"ם לתיאום עניינים הומינטריים, בביקור בדרום סודן. פברואר, 2012. AP
הגיעה לסוריה. הברונית איימוס/AP

בצהריים נפגשה איימוס עם בכירים במשרד החוץ בדמשק, ולאחר מכן יצאה לכיוון חומס. בשבועיים האחרונים סוריה לא התירה לאמוס להגיע למדינה, ובהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, נאמר כי מועד הביקור שבחרה איימוס "אינו נוח בשלב זה". בימים הקרובים צפוי לבוא לסוריה גם השליח המיוחד של האו"ם ומזכ"ל הארגון לשעבר, קופי אנאן, אך טרם ברור היכן יסייר.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, שר החוץ וליד מועלם נפגש עם איימוס, ואמר לה כי סוריה "תשתף פעולה עם משלחת האו"ם". לדבריו, ההנהגה הסורית "משקיעה את מרב המאמצים כדי להבטיח ציוד רפואי ומזון לכל האזרחים במדינה, למרות הסנקציות המוטלות על סוריה מצד מדינות ערביות ומערביות, שפוגעות ישירות בעם הסורי". איימוס הודתה לממשלה הסורית והבטיחה שלא לעסוק בפוליטיקה אלא "בעניינים הומניטריים בלבד".

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי כוחות הביטחון הסוריים מחזיקים 30 בני ערובה בכפר עין לארוז שבג'בל זאוויה, ומאיימים להוציאם להורג אם לא יסייעו בהסגרתם של שלושה חיילים שערקו מצבא סוריה. בין 30 האזרחים נמצאים גם אישה ונער.

במקביל, מתרבים הדיווחים כי צבא סוריה עושה כל מאמץ כדי למנוע מפליטים להימלט ללבנון. לדברי מנהל הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, הצבא הפציץ גשר בפאתי העיירה קוסייר שבמחוז חומס, סמוך לגבול, ששימש ציר מרכזי לתנועתם של הפליטים ללבנון ולהעברת הפצועים. לדברי הארגון, מאז פרצו העימותים בין הצבא לאנשי האופוזיציה במרץ 2011, נהרגו 8,458 בני אדם, בהם 6,195 אזרחים. ההערכה הרשמית של האו"ם נמוכה מעט יותר, ואומדת את מספר המתים ב-7,500.3

עוד בנושא
בכירת האו”ם בדרך לחומס; ”8,500 נהרגו מאז מרץ”
”אמו של אסד מאוכזבת, חוששת שיגמור כמו קדאפי”
דיווח: צבא סוריה הפציץ גשר כדי לבלום הפליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully