וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמו של אסד מאוכזבת, חוששת שיגמור כמו קדאפי"

בתכתובת של סוכנות של המודיעין "סטרטפור" שנחשפה בוויקיליקס מצוטט כתב רויטרס שגורש מסוריה, שם פגש את האם, אמינה מחלוף: "היא מאוכזבת מבשאר ומאחיו מאהר בשל הבלגן שעשו"

אמו של נשיא סוריה בשאר אסד מודאגת כי גורלו של בנה יהיה כגורלו של שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, וקוראת לו למצוא "אסטרטגיית בריחה" לפני שיהיה מאוחר מדי - כך עולה מהתכתבות חשאית נוספת של סוכנות המודיעין האזרחית האמריקאית "סטרטפור", שהודלפה לאתר ויקיליקס, במסגרת הגל האחרון של מיליוני התכתבויות מייל שנגנבו משרתי החברה.

התכתובת עוסקת במידע שנמסר לנציג הסוכנות מעיתונאי המועסק על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. העיתונאי, שעל פי הנטען בתכתובת "סולק מסוריה", מסר ל"סטרטפור" כי אמו של הרודן, אניסה מחלוף, "מאוכזבת מבשאר ומאחיו מאהר, בשל הבלגן שיצרו". כמו כן, לדברי העיתונאי, מחלוף "מאוד מודאגת שמא גורלם של בניה יהיה כגורלם של קדאפי ובניו".

בהתכתבות דווח כי לדברי מחלוף, לו אביו של בשאר, חאפז אסד, היה בין החיים, לא היו המהומות בסוריה מידרדרות למצבן הנוכחי. על פי המידע שהודלף, מחלוף אף הפצירה בבניה למצוא "אסטרטגיית בריחה" כל עוד המצב מאפשר זאת. בהמשך ההתכתבות דנו ביניהם סוכני סטרטפור במשמעותה האפשרית של אותה אסטרטגיה. "מקורות דיווחו כי ייתכן שמדובר בפשרה לפיה בשאר יתפטר מתפקידו", כתב אחד הבכירים בסוכנות.

מסמכי סטרטפור - עוד התכתבויות שנחשפו:
"קומנדו ישראלי השמיד מתקני גרעין באירן"
"ארה"ב החזיקה בגופת בן לאדן"
"ארדואן רצה להתנתק מישראל ולהנהיג את המוסלמים"

הדיון במועצת הביטחון נמשך

לנוכח המשך שפיכות הדמים במדינה, דנו לפנות בוקר (רביעי) נציגי מועצת הביטחון של האו"ם, בהן ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת ומרוקו, בטיוטה אמריקאית להחלטה לגבי ההתמודדות עם הנעשה בסוריה. הטיוטה החדשה נוקטת בגישה מעודנת יותר, במאמץ לזכות בהסכמתן של רוסיה וסין, אך לצד זאת תקרא להפסקה מיידית של האלימות בסוריה ולכניסת סיוע הומניטרי למדינה.

דובר הבית הלבן מסר אמש כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה מחויב למאמצים הדיפלומטיים לסיום האלימות בסוריה: "הנשיא קורא באופן חוזר ונשנה לעצירת האלימות בסוריה. אנו מתמקדים כרגע בגישות דיפלומטיות ופוליטיות, על פני פלישה צבאית. הסיכוי הטוב ביותר שלנו לעשות זאת ולדחוף לחילופי שלטון, הוא לבודד את המשטר ולדחוק באופוזיציה להתאחד תחת תכנית מעבר ברורה".

בשטח, בינתיים, נמשך הקטל. ארגון "ועדות התיאום המקומיות", המוביל את הפגנות המחאה בסוריה, דיווח כי מניין ההרוגים בעימותים ברחבי המדינה אתמול הגיע ל-39 אנשים, מתוכם 23 נמנו בעיר חומס.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
דיווח: צבא סוריה הפציץ גשר כדי לבלום הפליטים
תנועה "חסרת תקדים": "3,000 ברחו מסוריה ללבנון"
עדויות הזוועה מחומס: פצועים עונו בבית החולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully