וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי ויקיליקס רומזים: ארה"ב החזיקה בגופת בן לאדן

מהתכתבויות של חברת המודיעין סטרטפור שדלפו לוויקיליקס עולה אפשרות כי גופתו של מנהיג אל-קאעדה הוטסה לארה"ב. "להשליך לים? זו תחושה 'אדולף אייכמנית', העריך בכיר החברה

חשיפה מביכה - או קונסיפירציה? מסמכים שפרסם אתר ויקיליקס עשויים לחזק שמועות שנפוצו בעבר, לפיה גופתו של אוסמה בן-לאדן כלל לא הושלכה לים, ועדיין נמצאת בידי ארצות הברית. מהמסמכים, שנחשפו בימים האחרונים, עולה כי גופתו של מנהיג אל-קאעדה הועברה לארצות הברית לצורך זיהוי. בוושינגטון טרם התייחסו לדיווח, ויתכן שכלל לא יגיבו אליו.

חיילים אמריקנים חיסלו בפקיסטן את בן לאדן בלילה שבין 1 ל-2 במאי בשנה שעברה. כוחות מיוחדים פשטו על אחוזה שבה הסתתר באבוטבאד, סמוך לבירה איסלמבאד. בתום קרב יריות הם הרגו את בן-לאדן, ואחרי שגופתו זוהתה, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, דיווח לאומה על מבצע החיסול. בהודעה הרשמית של משרד ההגנה נאמר כי הגופה הושלכה לים במיקום שלא נמסר.

הפרטים החדשים, שאין דרך לוודא את מהימנותם, עולים מהתכתבויות פנימיות שדלפו לוויקיליקס מתאגיד המודיעין האמריקני סטרטפור. החברה מעניקה שירותי מידע לארגוני מודיעין פדרליים רבים ולחברות ענק לייצור נשק, ומסמכיה הגיעו לידי ויקיליקס, ככל הנראה באמצעות האקרים שפרצו לשרתיה. בסטרטפור מסרבים להתייחס לתכנים הספציפיים שמופיעים בהתכתבויות החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בחדר המצב המיוחד בעת מבצע החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחליפת דואר אלקטרוני בין סגן נשיא סטרטפור, פרד ברטון, לעובד אחר בחברה, נכתב: "ככל הנראה, לקחנו עמנו את הגופה. תודה לאל". המייל נשלח כמה שעות אחרי הודעתו של הנשיא אובמה על החיסול. במייל נוסף, שנשלח 25 דקות לאחר מכן, נכתב כי הגופה הועברה למכון פתולוגי צבאי בדלאוור, באמצעות מטוס של ה-CIA.

"ה-FBI ומשרד המשפטים לא יאשרו להשליך את הגופה לים"

במייל נוסף, שנשלח שעה לאחר המייל שלפיו הגופה תועבר למכון הפתולוגי, כותב ברטון, לשעבר בכיר במחלקת המדינה: "אם הגופה תושלך לים - מה שאני לא חושב שיקרה - תהיה לכך תחושה מאוד 'אדולף אייכמנית'". לדבריו, יש סיכוי נמוך מאוד שה-FBI או משרד המשפטים יתנו את אישורם להליך זה. "מדובר בזירת פשע, הם לא יתנו לזה לקרות", הוא כותב.

מי שהשיב למייל היה מנכ"ל סטרפור, ג'ורג' פרידמן, בן לניצולי שואה. "אייכמן נראה בחיים זמן רב לפני שנשפט והוצא להורג. אף אחד לא רצה שתהיה לו אנדרטה, ולכן שרפו אותו. אבל אני לא מכיר איש שטען שהוא לא היה אייכמן", כתב. שבע שעות לאחר מכן, משיב לו ברטון: "הגופה נמצאת בדרך לדובר. היא כבר אמורה להגיע".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully