וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא סוריה הפציץ גשר כדי לבלום הפליטים

ניר יהב

6.3.2012 / 14:03

לדברי פעילי זכויות אדם, לאחר שאלפי פליטים ממחוז חומס ברחו בימים האחרונים ללבנון, הפציץ הצבא את הגשר עליו עברו ליד העיירה קוסייר. 7 נהרגו היום בעימותים ברחבי המדינה

בעוד זרם הפליטים מסוריה ללבנון גובר, ואותם פליטים ממשיכים לספר לעולם על הזוועות שמחולל המשטר הסורי, עושה צבא סוריה כל מאמץ כדי לעצור את זרם הבורחים, שכבר נאמד באלפים. מנהל ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון, ראמי עבד א-רחמן, דיווח היום (שלישי) כי כוחות צבא סוריה הפגיזו גשר סמוך לעיירה קוסייר שבמחוז חומס, ששימש את כל הפצועים הסורים לשם מעבר לכיוון לבנון. לדבריו, הגשר נמצא בקרבת הגבול הסורי-לבנוני. קוסייר מופגזת בכבדות על ידי הצבא היום, כמו גם העיירה רסתן הסמוכה. העיירות באזור מותקפות זה כמה ימים על ידי הצבא, שעבר אליהן לאחר שהשלים את כיבוש מעוז המורדים בעיר חומס עצמה.

התפתחויות אחרונות בסוריה:
תנועה "חסרת תקדים": "3,000 ברחו מסוריה ללבנון"
אסד ממשיך בהרג מתנגדיו; היעד הבא: מחוז אידליב
עדויות הזוועה מחומס: פצועים עונו בבית החולים
דיווח: "13 קצינים צרפתים בידי שלטונות סוריה"

פליטים שברחו מהעיירה קוסייר שבמחוז חומס, סוריה, בכפר קאע שבלבנון, ליד הגבול. AP Photo/Hussein Malla, AP
משפחה מקוסייר שהצליחה לחצות את הגבול ולהגיע לעיירה קאע בלבנון, שם מצטברים הפליטים/AP, AP Photo/Hussein Malla

במקביל, דיווחו גורמי אופוזיציה במדינה כי שבעה בני אדם נהרגו עד כה היום מאש כוחות הביטחון הסורים ברחבי המדינה - בדרעא הדרומית, באידליב שבצפון וגם בבירה דמשק. בין היתר, לפי הדיווחים, פרץ היום הצבא מארבעה כיוונים לתוך העיירה חראק שבמחוז דרעא הדרומי, וירה לכל עבר "ללא הבחנה". לפי הדיווח, הצבא הסורי אף שיגר פגזי טנקים לעבר המסגד בעיירה.

לפי דיווחי התושבים במחוז חוראן, כ-4,000 חיילים סורים מנהלים "מתקפה ברברית" במקום, ולוחמי מחתרת העריקים "הצבא הסורי החופשי" נאלצו לסגת מהאזור. "כוחות המשטר לא מבחינים בין חיילים לבין אזרחים", סיפרו חלק מהם לרשת "אל-ג'זירה". לצד זאת, דווח על עימותים קשים המתנהלים בין הצבא למורדים במספר שכונות בעיר חמה ובסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בעיר חלב, השנייה בגודלה במדינה.

סרטון שעלה היום לרשת, בו נראים לוחמי המחתרת מפוצצים טנק של צבא סוריה:

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס היום למשבר בסוריה ולהחלטת השלטונות למנוע הושטת סיוע הומניטרי לכל האזורים במדינה. "על המשטר הסורי לפתוח פרוזדור הומניטרי באופן מיידי, שדרכו ייכנס ציוד הומניטרי לקורבנות האלימות", אמר בנאום בפרלמנט הטורקי. ארדואן, שיחסיו עם אסד הידרדרו מאז פרוץ ההתקוממות בסוריה, קרא למדינות העולם "להפעיל לחץ על דמשק בנושא הסיוע ההומניטרי".


לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

פליטים שברחו מהעיירה קוסייר שבמחוז חומס, סוריה, בכפר קאע שבלבנון, ליד הגבול. AP Photo/Hussein Malla, AP
גבול סוריה-לבנון, השבוע/AP, AP Photo/Hussein Malla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully